وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد می‌توانند مدارس پیشرو در ایجاد الگوی تحول باشند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی سه روزه روسای ادارات شاهد و ایثارگران استان‌های سراسر کشور با اشاره به مدرسه در افق ۱۴۰۴ گفت: می‌خواهیم دانش آموزان را چند وجهی یا چند ساحتی تربیت کنیم.

نوری در توصیف و تبیین چنین مدارسی اظهار کرد: مدارس چند ساحتی مدارسی هستند که از حالت آموزش محوری و مدرک گرایی به مدرسه با مسئولیت اجتماعی رسیده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش راه رسیدن به چنین مدارسی را کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدرسه دانست و افزود: جشنواره‌های دانش آموز محور را افزایش دهید، فعالیت‌ها را متناسب با ذائقه دانش آموزان انجام دهید و موضوعی را به دانش آموزان تحمیل نکنید.

رئیس ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های مدرسه در راستای سند تحول بنیادین تاکید کرد: هر مدرسه‌ای، هر ابتکاری را در زمینه اجرایی سازی سند انجام داد از او بپذیرید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روابط انسانی در محیط‌های اداری و آموزشی گفت: باید رابطه با مجموعه از نوع روابط تعلیم و تربیتی دوستانه باشد، مدیر موفق مدیری است که خودش را در اتاق مدیریت محصور نکند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.