معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه با اعلام حالت فوق‌العاده در این شهرستان به دلیل بروت هوا، گفت: چنانچه شهروندان در مصرف گاز خانگی همکاری و صرفه‌جویی نکنند، چه بسا گاز مشترکان پرمصرف قطع شود.

 علی‌اکبر کی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که در نخستین ساعات بامداد روز جمعه برگزار شد، افزود: از هم‌اکنون چند مسجد و حسینیه، مزار امام‌زاده احمدالرضای بوری‌آباد، مزار بی‌بی‌حسنیه، حسینه مرکزی و نیز حسینیه علی‌اکبری برای اسکان اضطراری شهروندان آماده شده‌ است.

وی گفت: از امام جمعه محترم درخواست می‌شود، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اعلام کنند تا بازگشت به حالت عادی، نمازهای یومیه در مساجد این خطه برگزار نشود.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: همچنین به دلیل شرایط پیش آمده، آیین سالگرد ولادت حضرت زهرا (س) در هیچ نقطه شهر برگزار نخواهد شد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز پیرامون برپایی جلسات ترحیم ترتیبی اتخاذ کند که مجالس عزاداری در مساجد با محدودیت خاص و سقف برگزاری هر جلسه یک ساعت و تنها در یک وعده باشد.

کی‌پور با اشاره به قطع انشعاب گاز سالن‌های ورزشی، تاسیسات اقامتی و خدمات گردشگری و مهمانپذیرها افزود: همچنین اداره صمت با هماهنگی اتاق اصناف باید موضوع تعطیلی تالارهای پذیرایی و نیز واحدهای صنفی را به صورت زمانبندی اعمال کند تا هر چه سریعتر از این بحران عبور کنیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از دستگاه‌های عضو ستاد بحران گفت: با وجود افت درجه دما و بارش برف، اما خوشبختانه تاکنون شاهد وقوع هیچ حادثه ناشی از یخ‌زدگی و لغزندگی در سطح شهر و جاده‌ها نبودیم و تاکنون تاسیسات و خطوط انتقال آب و گاز با مشکلی مواجه نشده‌ است.

فرماندار تربت‌حیدریه با این حال ضمن اعلام لغو کلیه مرخصی‌ها تا بازگشت شرایط عادی، اظهار داشت: بخشداران برای حفظ تاسیسات با کمک گشت‌های رضویون مباحث امنیتی را در کنترل داشته‌باشند.

برچسب ها: مصرف گاز ، سرمای شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.