حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برای جامعه بشری است

امام جمعه موقت شهرکرد با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت مقام مادر گفت: زندگی و سیره عملی این حضرت، الگویی برای جامعه بشری است

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: در این سال‌ها افراد زیادی با تأسی و پیروی از حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر علمی و معنوی به جایگاه‌ها و مقام‌های عالی رسیدند.

وی با اشاره به نقش کلیدی مادران و بانوان در جامعه افزود: خوب بودن مادر باعث صالح شدن فرزندان خواهد شد که والاترین اقدام برای ساختن، هدایت و رشد جامعه همان پرورش مادران صالحه، باتقوا و پرهیزکار است.


بیشتر بخوانید


فاطمی به وجود بانوان مجتهده و عالمه در تاریخ ایران همانند بانو آمنه‌بیگم مجلسی و بانو سیده نصرت‌بیگم امین اصفهانی اشاره و تصریح کرد: این بانوان نقش تأثیرگذاری در جایگاه بانوان جامعه ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) به همراه همسرشان، زندگی مظلومانه‌ای میان کفار قریش داشتند که از جانب خداوند به سکونت در منزل فاطمه بنت اسد (مادر امیرالمؤمنین) بدون حضور همسرش دعوت و مشغول عبادت به‌مدت ۴۰ روز شد.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: پس از آن حضرت جبرئیل غذایی را به دستور خداوند برای افطار پیامبر اسلام (ص) آورد و دعوت به حضور در خانه‌اش و دیدار همسرش حضرت خدیجه شد.

وی با اشاره به اهانت و جسارت به ساحت مقدس دین اسلام، ولایت و مرجعیت دینی از سوی نشریه فرانسوی گفت: این حرکت‌ها بی‌سود، بی‌فایده و مذبوحانه است.

فاطمی این‌گونه فعالیت‌ها در این‌قبیل نشریه‌ها را عاملان استکبار جهانی اعلام و تاکید کرد: اقدامات این افراد به نتیجه نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار