تولیت آستان قدس رضوی:

توجه به طرح جوانی جمعیت از وظایف آستان قدس است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان توجه به موضوع جوانی جمعیت را یکی از وظایف خود می‌داند و در حد توان و امکانات در این خصوص کمک‌رسان خواهد بود.

 حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از بانوان فرهیخته و نخبگان عرصه‌های مختلف کشور در مشهد افزود: در حال حاضر بخش ویژه درمان ناباروری در بیمارستان رضوی در حال احداث است تا در این خصوص به زوج‌های جوان کمک‌رسانی شود.

وی ادامه داد: همچنین کمک‎های قابل توجهی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برای درمان زوجین نابارور اختصاص داده شده و هر کاری در این عرصه از آستان قدس رضوی ساخته باشد، انجام خواهیم داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله مهم افزایش جمعیت بارها تأکید فرمودند و نسبت به‌ خطرات کاهش جمعیت کشور هشدار داده‌اند.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت جوان کشور و افزایش شمار سالمندان و سالخوردگی جمعیت خطری بسیار بزرگ است که متاسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

حجت الاسلام مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نگاه غرب به زن گفت: فرهنگ غربی نه تنها به زنان بلکه به انسانیت جفا کرده است. نگاه فرهنگ غربی به زن، او را فارغ از توانایی‌ها و جایگاه شخصیتی تنها در قالب یک کالا و ملعبه‌ای در دست مردان کذایی می‌بیند؛ فضیلت‎های اخلاقی در غرب ضد ارزش و برهنگی ارزش و به معنی آزادی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب در جهت ترویج سبک زندگی غربی، بیان کرد: دهها سال است که غرب بر روی ترویج ارزش‌ها و سبک زندگی غربی در جوامع کار و برنامه‌ریزی کرده است، در مقابل ما نیز نباید منفعلانه رفتار کنیم زیرا دستمان از ارزش‌ها و فضیلت‌های انسانی منطبق بر فطرت پر است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زنان فرهیخته و موفق مسلمان هر کدام این پیام را برای جامعه دارند که زنان می‌توانند با رعایت حدود شرعی در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و غیره نقش آفرین و موفق باشند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب مقدس اسلامی بانوان کشورما در عرصه‌های مختلف بسیار خوش درخشیده‌اند؛ البته هنوز تا جایگاه مطلوب فاصله وجود دارد و باید در حوزه‌های مختلف و نظام تصمیم گیری خصوصا در حوزه‌های مربوط به بانوان، زنان جایگاه بهتری پیدا کنند.

حجت الاسلام مروی افزود: اگر امروز برخی جوانان، پسران و دختران ما الگوهای غیر توحیدی را برای خود قرار داده‌اند نمی‌توانیم آنها را سرزنش کنیم؛ زیرا ما نتوانسته‌ایم الگوهای حقیقی را به درستی بیان و برای جامعه تعریف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سلام من فرزندپنجمم برج 6 بدنیاامده 6بارثبت نام کردم برنده نشدم توراخدا بگین اگه به مادرا خودرو نمیدن پس چراماراسرکارگذاشتن واقعا با5تابچه زندگی سخته توراخدا به مسعولیین بگین پیگیری کنند