فعالیت ۴۰۴ مرکز واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، واکسیناسیون مقابله با این ویروس در ۴۰۴ مرکز از شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

علی احمدی گفت: در دولت سیزدهم امکانات و واکسن‌های بومی و مورد تایید برای مقابله با ویروس کرونا در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته و یا کسانی که تاکنون واکسن مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق نکرده‌اند باید نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی تصریح کرد: واکسیناسیون به‌موقع می‌تواند از ابتلای شدید به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۰ جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به موجود بودن چهار نوع واکسن مقابله با ویروس کرونا در مراکز واکسیناسیون چهارمحال و بختیار. یادآور شد: ویروس کرونا همواره در جامعه هست و پایان نیافته است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاخت و تاز سویه‌های جدید ویروس کرونا گفت: به‌همین منظور رعایت بهداشت عمومی، شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای اولویت دارد.

وی گفت: هفته گذشته تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از نظر رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار داشت، اما اکنون یکی از شهرستان‌های استان زرد شده است که نشان می‌دهد نباید ساده‌انگاری کنیم.

احمدی تاکید کرد: حفظ شرایط کنونی برای سپری شدن مسیر جامعه به روال عادی و جلوگیری از رسیدن به وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی سابق با رعایت مشارکت همگانی و رعایت بهداشت فردی و عمومی، واکسیناسیون، فاصله‌گذاری اجتماعی جلوگیری از حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه امکان‌پذیر است و باعث قطع زنجیره انتقال این ویروس می‌شود

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در روز‌های برفی کنونی سُر خوردن در معابر عمومی باعث افزایش حوادث و رجوع بیشتر مردم به مراکز بهداشتی و درمانی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به‌همین منظور رعایت اصول ایمنی در تردد‌ها به کاهش این‌گونه حوادث کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی شیوع آنفلوانزا و سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها هم در کمین است و باید برای پیشگیری آن‌ها تلاش شود.

احمدی اظهار داشت: در همین راستا به مردم توصیه می‌شود تا مراجعه حضوری غیرضروری به مراکز بهداشتی و درمانی و خودداری از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و سایر دارو‌ها در این دوران را مورد توجه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار