مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: برداشت ذرت دانه‌ای در ارزوییه از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع آغاز شده است.

 پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: مساحت مزارع ذرت دانه‌ای شهرستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که در سال زراعی جاری، ۱هزار هکتار آن به صورت علوفه‌ای و با عملکرد ۵۰ تن در هکتار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دانه‌ای با عملکرد ۸ تن در هکتار برداشت می‌شود.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت قریب به ۹ هزار و ۵ هزارتن محصول تولید شود، افزود:کشاورزان محصول برداشت شده را به ایستگاه‌های ذرت خشک کنی موجود در شهرستان تحویل می‌دهند که پس از تعیین افت و رطوبت محصول تولیدی، هر کیلوگرم ذرت دانه‌ای به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیانکرد: ارقام ذرت شهرستان، شامل: هکتور، ال جی، سیمون، ۷۰۴، جوین و سینجنتا است و هم اکنون ۴۰ دستگاه کمباین، کار برداشت مزارع را برعهده دارند.

او افزود: در زمان برداشت، ۲۴ ایستگاه ذرت خشک کنی ذرت خشک کنی، ذرت تولیدی کشاورزان با رطوبت ۲۱ تا۲۳ درصد تحویل می‌گیرند.

پور عبدالله تصریح کرد: ۵ هزار هکتار مزارع ذرت شهرستان به صورت نواری تیپ آبیاری می‌شوند که این روش آبیاری باعث صرفه جویی ۳۵ درصد در مصرف آب و همچنین افزایش عملکرد حدودا ۲تا۳ تن در هکتار می‌شود.

او بیان کرد: همچنین در این شهرستان، یک طرح pvs (مقایسه ارقام ذرت) به تعداد ۶ رقم ذرت نیز کاشته شده است تا پس از برداشت بهترین رقم از لحاظ کمیت، کیفیت و سازگاری با منطقه، معرفی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه استفاده از بذر مرغوب و با کیفیت ذرت، اجرای سیستم آبیاری نوین به صورت نواری تیپ، استفاده متعادل و بهینه از کود‌های پایه، اجرای خاکورزی حفاظتی، رعایت تاریخ کشت مناسب، مصرف کود‌های ریزمغذی در مراحل مختلف رشد گیاه، مدیریت به موقع آفات، بیماری‌ها وعلف‌های هرز در مزرعه، آبیاری به موقع و مناسب، نبود سرمازدگی و بهره گیری کشاورز از توصیه‌ها و تجربه کارشناسان را از دلایل افزایش تولید محصول ذرت در سال زراعی جاری نسبت به سال‌های قبل بیان کرد.

برچسب ها: ذرت دانه ای ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار