هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های مخابرات در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای نهضت جهادی مخابرات ایران در استان هزینه شده است.

 چنگیز نوری مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز اجرای نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در استان گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) در این استان هزینه شده است.

 چنگیز نوری با بیان اینکه تعداد کل مشترکین باند پهن در استان به بیش از ۲۵۶ هزار و ۷۸۹ مشترک رسیده است، افزود: از این تعداد، ۲۴۷ هزار و ۶۷۶ مشترک در قالب بستر مسی و ۹ هزار و ۲۰۷ مشترک در قالب فیبر نوری از شرکت مخابرات خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فیبر نوری در استان، اضافه کرد: هر چند تعداد مشترکان فیبر نوری در این استان ۹ هزار و ۲۰۷ است، اما ظرفیت اتصال ۲۱ هزار و ۴۸ پورت به فیبر نوری را داریم.

نوری، کل فیبر نوری اجرا در سطح استان استان را ۱۱ هزار و ۴۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۷۴۳ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، پنج هزار و ۸۸۵ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایت‌های همراه روستایی و ۸۳۳ کیلومتر نیز در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی ادامه داد: اکنون ۳۲۷ مرکز روستایی، یک هزار و ۱۰۰ سایت همراه اول و تمامی پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی به فیبر نوری متصل هستند.

وی حرکت به سمت شهر هوشمند، ظرفیت سازی واگذاری FTTH در مراکز پر ظرفیت شهری، توسعه فن آوری، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی شهر‌های صنعتی، پاسخگویی به نیاز مشریان و افزایش ضریب نفوذ، بهبود در کیفیت محصول و ارتقای پهنای باند، ارتقای پایداری شبکه‌های ارتباطی و توسعه گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری از مزایا و اهداف فاز اول طرح نجما در استان است.

نوری با بیان اینکه ظرفیت تلفن ثابت در استان به یک میلیون ۷۹ هزار و ۱۷۴ مشترک افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالیست که هم اکنون ۹۲۷ هزار و ۲۴۲ مشترک تلفن ثابت در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.