دو خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی فاسد در سنندج و کشف و ضبط دارو‌های قاچاق در بیجار عنوان دو خبر از دامپزشکی کردستان است.

رئیس اداره بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: اکیپی از بازرسان بهداشت عمومی ستادی این اداره کل ۲۸۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج را مورد بازدید قرار دادند.

محمد طاهر پارسافر  افزود: در این بازدیدها، تعدادی از قصابی ها، مرغ فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌ها مورد بازدید قرار گرفت و مقدار ۴۰۰ کیلو گرم فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد ضبط و برای ۳ مرکز هم صورتجلسه فرآورده ضبطی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

کشف و ضبط دارو‌های دامپزشکی قاچاق در بیجار

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از کشف مقادیری داروی غیر مجاز و قاچاق خبر داد.

دکتر اسکندری افزود: در راستای اجرای طرح رصد و پایش دارو و تشدید نظارت بر داروخانه ها، مراکز درمانی و مایه کوبی‌های سطح شهرستان و طی بازرسی و نظارت‌های سرزده ۱۸ قلم داروی قاچاق، و همچنین دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته به تعداد ۱۳۵ عدد و به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال از مراکز دامپزشکی بیجار کشف، ضبط و ضمن تنظیم صورتجلسه اقدامات قانونی لازم صورت گرفت.

او گفت: دامداران گرامی از خرید دارو‌های قاچاق و غیر مجاز به دلیل مشخص نبودن کیفیت، مبدأ، تولید، نحوه نگهداری، حمل و. جدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار