ایران ۶ برابر دنیا تقاضای مصرف گاز دارد

رئیس امور مطالعات مهندسی شرکت گاز  گفت: طبق آماری که اوپک منتشر کرده میزان تقاضای مصرف گاز در ایران  نسبت  به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر  است.

آقای مقدم بیگلرایی گفت: وضعیت تقاضاهای مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است و طبق آماری که اوپک منتشر کرده میزان تقاضای مصرف گاز در ایران  نسبت  به سایر کشورهای دنیا ۶ برابر  است.

به گفته رئیس امور مطالعات مهندسی شرکت گاز ، فرهنگ سازی  و به روز رسانی تجهیزات  در این بخش باعث می شود که میزان مصرف گاز کاهش پیدا کند. استفاده از بخاری های قدیمی و فرسوده میزان مصرف گاز را ۴۰ درصد افزایش می دهد و متاسفانه ۲۵ میلیون بخاری فرسوده و با مصرف انرژی بالا در کشور وجود دارد واز سوی دیگر رعایت مقررات ملی و مبحث ۱۷ در ساخت وسازها میزان مصرف گاز را کاهش می دهد. 

او می گوید: بیشترین مصرف گاز در بخش خانگی است به طوری که از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید شده ۷۷تا ۸۲ درصد در بخش خانگی مصرف شده است. حدود ۷۰ درصد از میزان مصرف گاز در نیمه شمالی کشور است این در حالی است که گاز تولید شده در جنوب کشور است.

بیگلرایی گفت: کاهش یک درجه دمای  گاز باعث صرفه جویی ۵ درصدی  می شود که زمینه ساز  تولید ۲۵ میلیون متر مکعب گاز خواهد شد و در حال حاضر تهران همچنان رکورد دار مصرف گاز در کشور است و واحدهای ویلایی و استخر دار رکورد دار مصرف گاز هستند.

برچسب ها: مصرف گاز ، تولید گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
گاز مال خودمونه. .مال تمام ملته.وحق استفاده داریم. ..قرار نیست کسی واسه ملت ما تصمیم بگیره. که چقدر مصرف کنند. .اصلا چرا گاز ملت رو صادر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
زکریا
۲۱:۲۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
باسلام اینا با این کارشون میخان جلوگیری از قاچاق ارد کنند و قیمت نان ثابت اما در اشتباه هستند من خودم نانوایی کار میکنم وقتی تراکنش نانوایی محدودیتی نداشته باشه برای سهمیه پخت نان زیاد تر میشه چرا چون قیمت نان تغییر نکرده چی میشه بعد بشتر پخت میکنند و مصزف خوراک دام بیشتر میشه ن برای صرف خود ملت قیمت نان تا ازاد نشه با نرخ آرد همین اش هست همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بخای این خبرهای بی پایه اساس تحقیق کنید که چرا شرکت مخابرات از خرداد ماه برروی تمامی قبض های تلفن .کسبه بازار مبلغی به عنوان هزینه کارت خوان درج کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
این ادعا دروغی بیش نیست.
آخرین اخبار