صرفه جویی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف گاز دراستان اصفهان با وجود سرمای بی‌سابقه در پی اعمال محدودیت به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در ۴ روز اخیر صرفه جویی شد.

ابوالقاسم عسکری گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، بطور متوسط روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز در استان اصفهان پس از اعمال محدودیت در برخی صنایع، تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس استان و مشارکت مشترکان بخش خانگی صرفه جویی شده است.

او با قدردانی از مردم استان اصفهان با اشاره به اینکه، برودت هوا در این روز‌ها در سراسر کشور حکم فرماست، بیان کرد: این میزان سرمای هوا در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و ازمردم استان تقاضا داریم کماکان در مصرف صرفه جویی کنند تا جریان گاز در سراسر کشور پایدار بماند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از مشترکان خواست که در چند روز آینده که سرمای هوا ادامه دارد با انجام چند اقدام ساده نظیر؛ پوشیدن لباس گرم در منزل، پوشاندن دریچه‌های کولر و درز پنجره ها، نصب پرده ضخیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند و به بهره مندی سایر هموطنان از گاز کمک کنند.

او خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند با نگه‌داشتن دمای منازل و محل کار خود در دمای مطلوب ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، به سایر هم‌وطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا کنند.

عسکری تصریح کرد: هر اندازه صرفه‌جویی از سوی مردم انجام و دمای منازل در حد دمای رفاه کنترل شود به همان میزان به پایداری شبکه گاز کمک می‌شود و از افت فشار گاز در مناطق سردسیر جلوگیری خواهد شد.

استان اصفهان پس از تهران، جایگاه دوم توزیع گاز در سطح کشور را دارد که ۹۹.۵ درصد جمعیت آن از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، بطوریکه گازرسانی به تمامی شهر‌های این استان و ۹۹.۰۸ درصد از روستا‌ها انجام شده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
این مقدار صرفه جویی به خاطر تعطیلی هاست نه صرفه جویی مردم. کاش مردم ایران فرهنگ صرفه جویی داشتند تا ادارات و صنایع و مدارس تعطیل نمی شدند