پرداخت تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی

فرماندار جلفا از پرداخت تسهیلات کم بهره به کارآفرینان و روستائیان جویای کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خبر داد.

اسمعیل عطاپور فرماندار جلفا روز یکشنبه در دیدار با دهیاران و شورا‌های روستایی شهرستان اظهار داشت: با رایزنی و اخذ تفاهم با بنیاد برکت در راستای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال دانش بنیان برای جوانان به کلیه روستائیان جویای کار در قالب تعاونی‌های تولیدی، تقویت صنایع دستی و کارگاه‌های خانگی به متقاضیان و کارآفرینان روستایی بین ۱۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با اقساط و بازده زمانی ۵ تا ۷ ساله پرداخت می‌شود.

او میزان تسهیلات تخصیص یافته به این شهرستان از محل ماده ۱۶ را بیش از ۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی زمینه را برای بهره مندی آحاد روستاییان واجد شرایط از این تسهیلات را فراهم کنند.

او  به قابلیت‌های سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در روستا‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: بومگردی، تولیدات کشاورزی و صنایع دستی از جمله مواردی است که سرمایه گذاری در این حوزه بازدهی و سوددهی بالایی خواهد داشت.
عطاپور اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، بحث محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر می‌باشد که باید از تسهیلات در نظر گرفته شده به نحو شایسته‌ای در شهرستان استفاده شود.

فرماندار جلفا اضافه کرد: نهاد‌های فراوانی با ماموریت‌های متفاوت در این بخش فعالیت می‌کنند، از بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا سازمان‌های مردم نهاد، که هر کدام تلاش دارند با سیاست‌های خود رنگ و بوی محرومیت را از چهره جامعه بردارند، اما دهیاران در تحقق این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

پور محمدی مسئول بنیاد برکت استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با دعوت از روستاییان برای بهره مندی از این تسهیلات، تاکید کرد: رفع محرومیت و اشتغال مولد از اهداف اصلی اعطای این تسهیلات است.

او  نداشتن بیمه تامین اجتماعی، بیکار بودن، علاقمند بودن به کار و تولید را از شرایط اصلی دریافت این تسهیلات بیان کرد.

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.