لرستان از استان‌های پیشرو در کشت قراردادی گندم است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مطابق آخرین گزارش دریافتی از سامانه ثبت کشت قراردادی گندم در سال زراعی جاری، این استان از مناطق پیشرو در راستای اجرای این طرح است.

حجت الله بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بهره‌برداران لرستانی در سطح ۴۰ هزار و ۷۵۹ هکتار از اراضی آبی برای کشت گندم با این اداره کل قرارداد بسته‌اند.

وی اظهار داشت: این سطح ۹۰درصد اراضی گندم آبی استان را پوشش می‌دهد و لرستان تاکنون از لحاظ سطح پوشش در میان استان‌های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، اما گندم کاران استان دخواست می‌شود با حضور در مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی اقدام کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان باید به منظور تسهیل در عقد قرارداد، نسبت به دریافت و نصب آخرین نسخه برنامه کاربردی سامانه کشت قراردادی از پورتال شرکت بازرگانی دولتی ایران به آدرس https://gtc.ir (شرکت بازرگانی دولتی ایران) اقدام نمایند تا از مزایای در نظر گرفته شده این طرح بهره‌مند شوند.

بیرانوند بیان کرد: برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در پوشش بیمه محصول، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه کودشیمیایی موردنیاز کاشت محصول به بهره‌برداران توسط دولت و دریافت آن در زمان تحویل محصول و پرداخت یک میلیون ریال به ازای هر تن گندم تحویلی به دولت بابت کرایه حمل از مزایای طرح کشت قراردادی گندم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.