پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی جلفا

فرماندار جلفا از پرداخت تسهیلات کم بهره به کارآفرینان و روستاییان جویای کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خبر داد.

آقای عطاپور در نشستی با دهیاران و شورا‌های روستایی جلفا گفت: با رایزنی و امضای تفاهم با بنیاد برکت استان آذربایجان شرقی برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال دانش بنیان به روستاییان جویای کار در قالب تعاونی‌های تولیدی، تقویت صنایع دستی و کارگاه‌های خانگی بین ۱۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با اقساط و بازده زمانی ۵ تا ۷ ساله پرداخت می‌شود.

وی میزان تسهیلات تخصیص یافته به این شهرستان را از اعتبارات ماده ۱۶ بیش از ۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی زمینه را برای بهره مندی روستاییان واجد شرایط از این تسهیلات فراهم کنند.

فرماندار جلفا به قابلیت‌های سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در روستا‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: بوم گردی، تولیدات کشاورزی و صنایع دستی از جمله مواردی است که سرمایه گذاری در این حوزه بازدهی و سوددهی بالایی خواهد داشت.

آقای عطاپور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، بحث محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر است که باید از تسهیلات در نظر گرفته شده به نحو شایسته‌ای در شهرستان استفاده شود.

وی اضافه کرد: نهاد‌های فراوانی با ماموریت‌های متفاوت در این بخش فعالیت می‌کنند از بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا سازمان‌های مردم نهاد که هر کدام تلاش دارند با سیاست‌های خود رنگ و بوی محرومیت را از چهره جامعه بردارند اما دهیاران هم در تحقق این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب‌العلاج و همچنین حمایت از خوداشتغالی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶ تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار