رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت لوازم منزل، توصیه‌های لازم را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ عبدالمجید کرمی با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت از منزل به عموم شهروندان توصیه کرد؛ تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کرده و برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنند و درب پشت بام منزل خود را به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کرده و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل در‌های ورودی را تعویض کنند.

سرهنگ کرمی گفت: شهروندان کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهند و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی پرهیز کنند و برای جلوگیری از سرقت از منزل به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنند و از قرار دادن چهارپایه و نردبان در حیاط منزل به ویژه در کنار دیوار خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با تاکید بر خودداری شهروندان از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات به مقدار زیاد در منزل گفت: شهروندان در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستند، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری کرده و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند یا اموال باارزش مانند طلا و جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانک بسپارند.

سرهنگ کرمی به شهروندان توصیه کرد؛ شهروندان درباره میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل با افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارند، صحبت نکنند و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری خودداری کرده و اگر در اطراف محل زندگی آنان خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد،در حفاظت و مراقبت از منزل و اموال خود جدیت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت موضوع را از طریق سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و شماره ۲۱۸۲۵۵۳۴ اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.