شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست پیگیری ماجرای ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور را کرد.

این روز‌ها شرط معدل برای تعدادی از داوطلبان کنکور معضل بزرگی است که نگرانی دانش آموزان برای آزمون کنکور را دو چندان کرده است.

شهروند خبرنگار ما نگرانی خود بابت اجرای طرح ترمیم معدل و ندادن اجازه از سمت آموزش و پرورش را با ما درمیان گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام من دانش آموز ساکن روستا هستم درحال حاضر این متن را به کمک دوستانم می‌نویسم تا شاید در مقابل مسئولین صدای ما باشید. به همراه برخی از دوستانم در روستا به خاطر مشکلاتی که در دوره امتحانات برایمان پیش آمد نتوانستیم نمره قبولی برای فارغ التحصیلی را به دست بیاوریم. با توجه به تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری چون ما هنوز تعدادی واحد پاس نشده داریم، متاسفانه آموزش و پرورش اجازه شرکت در امتحان نهایی ترمیم معدل را نمی‌دهد.
البته این قانون برای گذشته و قبل از طرح جدید کنکور هست و مطمئنا با توجه به انتقال ۴۰ درصد کنکور به بخش امتحان نهایی بازنگری در این قانون توسط مسئولین به دلایلی مهم الزامی است. در غیر این صورت سلب اجازه شرکت در امتحانات به منزله محرومیت از ۴۰ درصد کنکور و اجازه رقابت ندادن به بخش بزرگی از دانش آموزان است و این اجازه ندادن یعنی نابودی آینده تحصیلی و امید و انگیزه قشر ضعیف جامعه و نقض اصل سی ام قانون اساسی مبنی بر وظیفه دولت در فراهم کردن وسائل آموزش عالی برای "همه ملت" است. بنابراین سلب اجازه شرکت در امتحانات ترمیم معدل یعنی سلب اجازه شرکت در کنکور سراسری که این مغایر با قانون اساسی می‌باشد.
ضمن اینکه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سازمان سنجش تا جایی که اطلاع داریم فقط به دو گروه از افراد اجازه شرکت در کنکور را نمی‌دهد. افرادی که به دلیل تقلب در دادگاه محروم شده‌اند و افرادی که مشکل نظام وظیفه و فاقد معافیت تحصيلی هستند. حتی افراد بدون دیپلم هم می‌توانند در کنکور شرکت کنند و حال انصاف است آموزش پرورش به دلیل واحد پاس نشده اجازه شرکت در ۴۰ درصد کنکور را ندهد؟در پایان من و جمعیت بسیاری از دانش آموزان فارغ التحصیل نشده در سراسر کشور خواستار شرکت در امتحانات ترمیم معدل خرداد ماه ۱۴۰۲ در همه درس‌ها به همراه پاس کردن واحد‌های تجدیدی می‌باشیم. امیدواریم شرایط این مهم توسط مسئولین عزیز فراهم شود با تشکر از شما که صدای مردم هستید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازگل
۰۷:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام لطفاااااا به گوش مسولین برسانید من ی داوطلب شهرستانم،با کلی امید و آرزو....چراااااا نمیزارید با وجود دو تا تجدیدی مجدد کل امتحانات و ترمیم معدل رو انجام بدیم....اخههههه چراااااا، ما باید رویاهامون رو داخل کتاب و دفتر ببینیم چرا این حق رو نداریم به تحقق برسن،چرااااااا رسیدن به رشته ها تاپ فقط مال کلانشهرهاست.گناه ما چیست؟؟؟؟

چراااااا کسی صدا ما نمی‌شنود؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار