آیین رونمایی از پرتره دیجیتال شهید علیمردان خان بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از پرتره دیجیتال شهید علیمردان خان بختیاری و آغاز به کار مستند ملی این شخصیت تاریخی گفت: با وجود رشادت‌ها و شجاعت‌های فراوان مردم استان و نقش پررنگ آنان در بسیاری از تحولات کشور، روایتگری زیادی در مورد آن‌ها انجام نشده است که این رشادت‌ها نیاز است روایت شود.

وی افزود: فرهنگ باید مورد توجه ویژه همه مسئولان قرار گیرد و اگر به دنبال توسعه همه جانبه اُستان هستیم، نیاز است به فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم و در دنیای امروز اقتصاد و سیاست، ذیل فرهنگ تعریف می‌شود.


بیشتر بخوانید


قائدی ادامه داد: حوزه هنری روایت‌گری سلحشوری مردمان دیار چهارمحال و بختیاری را وظیفه و رسالت خود می‌داند و با وجود آنکه مردمان اُستان در بسیاری از تحولات کشور حضور پرررنگی داشته‌اند و حماسه‌های زیادی رقم زده‌اند، ولی خیلی از آن روایت نشده است.

وی اضافه کرد: اهالی چهارمحال و بختیاری بار‌ها در بزنگاه‌های تاریخی، رشادت‌ها و شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند و توانسته‌اند همواره نقش پررنگی در تاریخ کشورمان ایفا کنند.

قائدی گفت: برگزاری همایش‌های علمی در خصوص تحولات چهارمحال و بختیاری از مشروطه تا انقلاب اسلامی می‌تواند ابعاد شخصیتی این قهرمان ملی را روشن کند.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، عملیات ساخت مستند شیرعلیمردان‌خان سال آینده به پایان می‌رسد.

فیلم در قالب آثار حرفه‌ای مستند تهیه خواهد شد و بعد از تکمیل به جشنواره سینما حقیقت ارسال خواهد شد و اگر زمان فیلم به ۷۵ دقیقه برسد به جشنواره فیلم فجر سال آینده نیز ارسال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار