رویای عمان برای قهرمانی با انتقام برانکو از مربی پرتغالی

تیم ملی فوتبال عمان با پیروزی برابر بحرین، راهی دیدار فینال جام خلیج فارس شد.

دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام خلیج فارس میان عمان و بحرین در استادیوم المیناء عراق برگزار شد که طی این مسابقه، شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند به لطف گل دیرهنگام و تماشایی جیمل الیحمدی به پیروزی دست پیدا کنند.

نخستین موقعیت جدی بازی را بازیکنان عمان خلق کردند. روی حرکت جمیل الیحمدی از سمت راست و نفوذ به درون محوطه جریمه، این بازیکن با یک پاس زمینی عصام الصبحی را صاحب موقعیت کرد که شوت او در مسیر ورود به دروازه، با برخورد به مدافع بحرین راهی کرنر شد.

در دقیقه ۲۲ بحرین نیز موقعیت خوبی را از دست داد. روی یک حرکت از راست، پاس جاسم احمد به مهدی الحمیدان رسید و شوت محکم این بازیکن را ابراهیم المخینی گلر عمانی‌ها برگشت داد و دروازه تیمش را نجات داد.

عمان می‌توانست در شروع نیمه دوم، به گل نخست دست پیدا کند. حملات بازیکنان این تیم از سمت راست با سرنگونی احمد خلیفه در محوطه جریمه همراه بود و در شرایطی که تصور می‌شد داور پنالتی گرفته، اما در تصمیمی عجیب خطای بازیکن عمان را اعلام کرد.

بالاخره قفل دروازه‌ها در دقیقه ۸۳ باز شد. پس از چند پاس که میان بازیکنان عمان رد و بدل شد، صالح الیحیایی با یک پاس زمینی و در عرض، حمیل الیحمدی را صاحب توپ کرد که شلیک سرکش و فوق العاده این بازیکن از فاصله ۳۰ متری، به سه کنج دروازه بحرین رفت تا شاگردان برانکو بدین شکل به گل نخست دست پیدا کنند.

در ادامه تلاش‌های بحرین برای رسیدن به گل تساوی بی نتیجه بود و عمان به لطف یک گل فوق العاده و تماشایی از سد بحرین گذشت. این تیم در همین تورنمنت، گل مشابهی را از روی یک شوت راه دور وارد دروازه عربستان کرده بود و به نظر می‌رسد روی ضربات از فاصله زیاد، تمرینات زیادی انجام داده اند.

در نهایت برانکو ایوانکوویچ توانست مچ هلیو سوسا سرمربی بحرین را خواباند. این مربی روز گذشته و در نشست خبری پیش از بازی، با رفتار عجیبی از کنار سرمربی کروات عمانی‌ها رد شد و اعتنایی به برانکو نکرد و او اینگونه با شکست دادن بحرین در زمین مسابقه، پاسخ رفتار سوسا را داد.

بدین ترتیب عمان در دیدار فینال به مصاف عراق میزبان خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار