سعیدی از تهیه طرح جامع تابلوهای راهنمای مسیر شهری خبر داد و گفت: در فاز نخست این طرح تاکنون، ۸۳۰ مترمربع از تابلو‌های موجود در کرمان بررسی شده است.

علی سعیدی گفت: برای اجرای طرح جامع تابلو‌های راهنمای مسیر شهری کرمان که از ۲ ماه گذشته شروع شده، رصد وضعیت موجود تابلو‌های شهری و تعیین کاستی‌ها و استانداردسازی براساس شاخص‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط، از سوی تیم کارشناسی این سازمان در حال انجام است.

او افزود: در فاز نخست این طرح تاکنون، ۸۳۰ مترمربع از تابلو‌های موجود در رینگ شهر، بلوار جمهوری‌اسلامی و بلوار آیت‌الله صدوقی، بررسی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، با اشاره به طراحی حدود ۶۵۰ مترمربع تابلو گفت: تامین بودجه و مراحل جذب پیمانکار از طریق مناقصه برای ساخت و نصب تابلو‌ها نیز در حال انجام است.

او با بیان اینکه این طرح، محدوده قانونی و خدماتی شهر کرمان را دربر می‌گیرد، گفت: به‌ منظور سهولت و تسریع در سفر‌های درون‌شهری، تابلو‌های راهنمای مسیر، نیازسنجی و در فاز‌های مختلف طراحی شده و بسته به میزان اعتبار تخصیص‌یافته، قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

سعیدی افزود: همزمان با اجرای این طرح و با توجه به احداث معابر جدید، به‌منظور اصلاح و تکمیل آدرس‌های مجموعه پردیسان قائم (عج)، گلزار شهدا و مرقد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به متراژ ۸۶ مترمربع، تابلوی سه‌زبانه طراحی، ساخته و قبل از دهه مقاومت نصب شد.

او بیان کرد: ثبت و آرشیو تمام اقدامات مربوط در سامانه زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) نیز در حال انجام است و پس از تکمیل پروژه، بر روی سایت «sdi.kerman.ir» برای عموم قابل دسترسی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان افزود: شهروندان نیز می‌توانند با ثبت نظرات خود در سامانه ۱۳۷ و میز خدمت سایت سازمان، ما را در اجرای بهینه و سریع این طرح یاری کنند.

او همچنین با بیان اینکه یکی از مواردی که در کاهش ترافیک و روان‌سازی عبور و مرور معابر شهری، نقش بسزایی دارد، انتخاب و تعیین مسیر است، گفت: نصب و اجرای تابلو‌های راهنمای مسیر، جزو زیرساخت‌های این مهم در ترافیک شهری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار