معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خبر داد

تاثیر آسیب‌های اجتماعی بر افزایش جرائم در جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی رابطه تنگاتنگی با افزایش جرم دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی پلیس بر مبنای کاهش آسیب در جامعه تدوین می‌شود.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت:آسیب‌های اجتماعی در جامعه هم قابل پیشگیری اند، هم قابل پیش بینی و هم قابل کنترل هستند که می‌توان از طرق مختلفی زمینه‌های کاهش آن‌ها را در جامعه فراهم ساخت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی، مهارت آموزی تحصیل و آموزش از راهکار‌های کاهش آسیب در جامعه است، بیان کرد:اگر آسیب‌های اجتماعی را کنترل نکنیم نه تنها دامنه فراگیری آن‌ها روز به روز در جامعه گسترش می‌یابد و بخش‌های زیادی از جامعه را فرا می‌گیرد بلکه به مرور زمان آثار آن در رفتار‌های اجتماعی دیده می‌شود و تبدیل به عادت‌های اجتماعی می‌شود که اصولا بر خلاف قوانین و مقررات، فرهنگ و ارزش‌های جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش جرم باعث کاهش تراز امنیت اجتماعی در جامعه و به تبع آن باعث کاهش اعتماد عمومی مردم می‌شود، اظهار کرد: هر چه آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد به تبع آن شاهد افزایش جرائم در جامعه هستیم لذا پلیس با تدوین برنامه‌های فرهنگی و مشارکت ادارات و نهاد‌ها به دنبال کاهش آسیب و جرم در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در شکل گیری آسیب در جامعه نقش دارند که نقش خانواده در این میان موثرتر است، بیان کرد: طرح توانمند سازی زنان و دختران در معرض آسیب با تاکید بر ایجاد اشتغال و اشتغال زایی یکی از اهداف پلیس استان در زمینه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و پیشگیری از آسیب‌های مبتلا به آن است.

وی به ارجاع بیش از ۸ هزار پرونده به واحد‌های مشاوره و مددکاری پلیس استان در سال جاری اشاره کرد و گفت:بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی با موضوع اختلافات خانوادگی می‌باشد که اهمیت نقش خانواده و تاثیر این نهاد پلیس را بر آن داشت تا با اجرای این طرح با حمایت و پشتیبانی نهاد‌های حمایتی استان در صدد پیشگیری از آسیب و جرائمی باشد که ممکن است در آینده بخشی از جامعه را درگیر کند.

وی گفت:آموزش مهارت، انسان کارآمد، جامعه کارآمد، کاهش هزینه‌های مداخله و مواجهه به عنوان شعار اجرای این طرح است و امیدواریم بتوانیم با کمک همه اقشار جامعه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام مثبتی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.