عراقی زاده گفت: بر اثر بارش ها تا دیروز راه خاکی ۳۰۰ روستا مسدود بود که راه ۲۰۰ روستا بازگشایی شد و راه حدود ۱۰۰ روستای خاکی نیز تا امروز بازگشایی می‌شود.  

احسان عراقی زاده درباره آخرین وضعیت راه‌های شمال  استان کرمان گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد بارش  برف و باران در ۲۵ گردنه به طول هزار و ۷۰ کیلومتر بوده ایم؛ البته در گردنه‌ها پدیده برف و یخ زدگی گزارش شده است.  

او افزود: راهداران در ۲۴ ساعت گذشته  کار یخ زدگی، تیغ زنی  و نمک پاشی را هم انجام داده اند.  
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان تصریح کرد: تمام راه‌های فرعی و اصلی و راه‌های آسفالته روستایی باز است.  

او افزود: تا دیروز  راه خاکی ۳۰۰ روستا مسدود بود که به همت عوامل راهداری راه حدود ۲۰۰ روستا بازگشایی شده است و راه حدود ۱۰۰ روستای خاکی تا آخر وقت امروز بازگشایی می‌شود.  

عراقی زاده بیان داشت:  اتوبوس تهران ـ ایرانشهر دیروز در برف و کولاک  گرفتار شده بود که به کمک فرمانداری کار اسکان مسافران انجام شد.  

او تصریح کرد: سامانه بارشی ساعت ۵ بامداد تقریبا پایان یافته است و طبق نظر اداره کل هواشناسی، ابر‌ها  سرمایشی هستند و بارندگی ندارند؛ اما سرما هنوز ادامه دارد.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه یخ زدگی تا ۴۸ ساعت ادامه دارد ، به مسافران به خصوص مسافران خارج از استان توصیه کرد: در هنگام سفر به استان کرمان لباس گرم بپوشند، سوخت کافی به همراه داشته باشند و حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.  

او افزود: مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها  با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرید.  

عراقی زاده بیان داشت: ۴۰۰ راهدار استان کرمان در ۴۰ راهدارخانه موقت و سیار با کمک ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری به صورت شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت برای باز نگهداشتن جاده‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار