نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: زکات همواره در جامعه اسلامی زمینه ساز رفع محرومیت و کمک اقشار نیازمند است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در رفع مشکلات اقتصادی و فقر در جامعه گفت: مصادیق زکات در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه زکات همواره در جامعه اسلامی زمینه ساز رفع محرومیت و کمک اقشار نیازمند است و تاثیری اجتماعی فراوان دارد، افزود: تداوم در پرداخت زکات همیشه مورد تاکید ائمه اطهار (ه) بوده است که انسان همواره در اموال خود دیگران را سهیم کند و پرداخت زکات جز بدیهات جامعه باشد.

به گفته وی، یکی از دلایل وجود فقر در جامعه، بی‌توجهی به مساله پرداخت زکات به معنای خاص و عام است که در شرایط اقتصادی امروز جامعه پرداخت زکات مورد توجه ویژه قرار گیرد و افراد متمکن دست نیازمندان و فقرا بگیرند تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

نکونام گفت: پرداخت زکات به یک دغدغه عمومی در جامعه تبدیل شود در صورتی که امروزه زکات در بین برخی افراد مورد کم‌توجهی قرار گرفته و به عنوان واجبات فراموش شده تبدیل شده است.

به گفته وی، امروزه جایگاه واقعی زکات در آن حد و ترازی که باید در جامعه اسلامی باشد، متاسفانه نیست و نیاز است این امر مهم و فریضه اثرگذار اجتماعی و اقتصادی که در اسلام دارای جایگاه بالاست، نهادینه و فرهنگسازی شود.

امام جمعه شهرکرد بر تشکیل و راه‌اندازی یک سازمان متولی خاص زکات در کشور تاکید کرد و گفت: زکات یکی از امور حکومتی است که باید پیگیری و دنبال شود تا آثار و تبعات آن در جامعه سازی و جاری شود.

نکونام با اشاره به یک حدیث از امام صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: انتظار امام از جامعه اسلامی این است که زکات در آن یک امری بدیهی و جاری باشد نه اینکه فراموش شود یا مورد کم‌لطفی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: به برکت زکات در جامعه امنیت و ایمان حفظ می‌شود و اقتصاد جامعه رونق پیدا می‌کند.

برچسب ها: زکات ، رفع محرومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار