نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه گاهی در فضای مجازی افرادی به نشر اکاذیب می‌پردازند که پلیس فتا باید در حوزه بازنشر چنین محتواهایی نظارت داشته و نقش خود را ایفا کند.

حجت الاسلام مصطفی محامی در دیدار رئیس پلیس فتای ناجا سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه خواستار گسترش آموزش‌ها متناسب با جمعیت استان شد و اظهارداشت: آموزش حضوری برای همه مردم امکانپذیر نیست و باید در حوزه فضای مجازی تلاش بیشتری صورت گیرد تا تعداد افراد بیشتری از محتوای تولید شده بهره‌مند شوند.

امام جمعه زاهدان افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده پلیس فتا در حوزه آموزش شروع خوبی داشته اما کار نباید به اینجا متوقف شود و به دنبال توسعه آموزش باشید.

محامی محتوا را از دیگر نکات مهم عنوان کرد و افزود: باید برای اقشار و سنین مختلف جامعه تولید محتوا و در اختیار آنها قرار دهید و در این جهت باید از ابزار مختلف بهره‌مند و شیوه‌های مختلف کار را دنبال کنید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه گاهی در فضای مجازی افرادی به نشر اکاذیب می‌پردازند که پلیس فتا باید در حوزه بازنشر چنین محتواهایی نظارت داشته و نقش خود را ایفا کند که این‌کار گاهی با برخورد سخت و دستگیری افراد قابل انجام و یا به صورت برخورد نرم و ارائه پاسخ درست به شبهات و اکاذیب امکانپذیر است.

وی عنوان کرد: تولید محتوا در برخی عرصه‌های تخصصی به تنهایی ممکن نیست برای مثال در حوزه نشر اکاذیب دینی نیاز به همکاری و دریافت محتوای لازم از حوزه علمیه هستید و اینکار در عرصه‌های مختلف نیازمند تعامل و همکاری با نهادهای مرتبط است.

 محامی در خصوص گزارش ارائه شده از سوی پلیس فتای استان مبنی بر کشف ۹۷درصدی جرایم بیان کرد: کشف درصد بالایی از جرایم ارزشمند و آمادگی بالای پلیس فتا را نشان می‌دهد و در ادامه روند هم باید آماده و نسبت به جرایم جدید اشراف و اطلاعات کافی را داشته باشید.

رئیس پلیس فتای ناجا سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: بیش‌از ۹۰ کارگاه آموزشی در مدارس و ادارات استان برگزار و جمعیت چهار هزار نفری تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

سرهنگ حسن کیخا افزود: در حوزه تولید محتوا ۵۴ اثر آماده و با انتشار در فضای مجازی بیش‌از چهار میلیون بازدید کننده داشته است.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یک‌هزارو ۲۲ پرونده تخلف در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا سیستان و بلوچستان تشکیل شده که بیش‌از ۹۷درصد از این پرونده‌ها کشف و موجب رضایتمندی اقشار مختلف مردم بوده است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار