فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه در نیمه نخست امسال کشف جرائم سایبری در استان افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

سردار احمد طاهری گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر اثربخشی برنامه‌های آگاهسازی عمومی و طرح‌های پیشگیرانه پلیس در حوزه مشارکت با دستگاه‌های اجرایی و پویایی رسانه‌های استانی و محلی بوده است و قطعاً افزایش کشف ۶۶ درصدی جرایم سایبری بخش بزرگی از آن مرهون آگاه سازی و توجه جدی به هشدارهاست.

وی با اشاره به توانمندی هوشمندسازی پلیس در پایش و رصد اطلاعاتی مجرمان فضای مجازی، کنترل و کشف جرایم گفت: ما در حوزه کاری خود با اشرافیت و اقتدار تمام اجازه نخواهیم داد مجرمان، فضای مجازی را بستر مناسبی برای اعمال مجرمانه و اهداف پلید خود قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی استان به جرایم سایبری و رایانه‌ای در استان اشاره کرد و بیان کرد: با عنایت به افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، تعداد ۱۸ مورد رسیدگی و شناسایی حفره‌های آسیب پذیر در ادارات و نهاد‌های برون سازمانی مورد رسیدگی وقوع جرایم رایانه‌ای و سایبری قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بررسی و اطلاعات به دست آمده کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی از جرایم فضای مجازی بوده و در این خصوص ۶۱ مورد کلاس سواد رسانه‌ای برای کارکنان ادارات و نهاد‌های برون سازمانی با بهره‌گیری از کارشناسان جوان، باتجربه و تحصیل کرده، که اصلی‌ترین هدف آن حفظ امنیت و آرامش شهروندان از طریق پاکسازی فضای مجازی است. برگزار شد.

رئیس پلیس انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با توجه به کاهش وقوع جرائم سایبری در نیم اول امسال در سطح استان خاطر نشان کرد: اگر کاربران با احتیاط در این فضا گام بردارند و توصیه‌های امنیتی پلیس فتا در نحوه استفاده امن از فضای مجازی را همچنان رعایت کنند، می‌توانیم وضعیت بهتری در استان ایجاد و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار