نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد از رقابت بیش از ۱۳ هزار داوطلب یزدی در کنکور سراسری خبر داد.

میرحسینی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت: اولین نوبت کنکور سراسری، امروز پنجشنبه و فردا  جمعه برگزار می‌شود که ۱۳ هزار و ۵۵۶ داوطلب در استان یزد به رقابت می‌پردازند.

او افزود: آزمون سراسری امسال در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در دی ماه برگزار و نتایج آن اسفندماه اعلام می‌شود. نوبت دوم هم تیرماه برگزار و نتایج آن در مردادماه اعلام خواهد شد. 

میرحسینی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند یکی از این آزمون‌ها را انتخاب کرده و بر اساس آن، رتبه اعلام و گزینش نهایی انجام می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان با اشاره به شرکت ۱۳ هزار و ۸۶۲ داوطلب در کنکور امسال تصریح کرد: پنج هزار و ۵۵۶ داوطلب در حساس‌ترین و شلوغ‌ترین گروه یعنی علوم تجربی در صبح پنجشنبه به رقابت می‌پردازند و ۸۸۳ داوطلب نیز عصر آن روز در آزمون زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۸۸ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و چهار هزار و ۲۰۰ نفر در گروه علوم انسانی در صبح جمعه و ۹۹۵ داوطلب در گروه هنر در عصر جمعه آزمون می‌دهند.

میرحسینی، ۴۱ درصد داوطلبان استان را آقا و ۵۹ درصد را خانم عنوان کرد و اظهار داشت: آزمون شهر یزد در حوزه‌های دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهید صدوقی و دانشگاه علم و هنر برگزار می‌شود.

او از حذف دروس عمومی و منحصر شدن آزمون به دروس تخصصی، تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی از سال دوازدهم و متنوع بودن دفترچه‌ها برای هر گروه آزمایشی به عنوان تفاوت آزمون امسال یاد کرد.

میرحسینی اعلام کرد: اینترنت تلفن همراه در محدوده حوزه‌های امتحانی، فردا از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.