رتبه دوم اصفهانی‌ها در صرفه جویی گاز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در روز‌های اخیر دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز استان اصفهان صرفه جویی شده است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، در روز‌های تعطیلی ادارات و غیرحضوری شدن مدارس روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز استان صرفه جویی شد.

او افزود: طی روز‌های اخیر دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز استان صرفه جویی شده و رتبه دوم کشور را در صرفه جویی گاز کسب کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به شرایط اضطرار، صنایع و شهرک‌های صنعتی برای مصرف گاز محدودیت‌هایی را دارند؛ همچنین از فعالیت کوره پزخانه‌ها جلوگیری شده آمده است.

شیشه‌فروش با اشاره به جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برای بررسی وضع استمرار آلاینده‌ها گفت: به این جمع بندی رسیدیم تا یک کمیته علمی با حضور استادان دانشگاه همچنین کارشناسان ادارات کل هواشناسی و حفاظت محیط زیست تشکیل شود تا ظرف یک هفته دلایل بروز این پدیده را علت یابی کنند.

او تصریح کرد: اواسط هفته آینده نتیجه بررسی این کمیته علمی مشخص و به مردم اصفهان اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، برای تمدید طرح زوج و فرد تا پایان بهمن خبر داد.

شیشه‌فروش افزود: براساس اعلام مرکز کنترل ترافیک در روز‌هایی که ادارات تعطیل و آموزش غیرحضوری است؛ شاهد کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی ترافیک در صبح‌ها و افزایش ترافیک در بعدازظهر‌ها هستیم.

به گفته او، ۳۰ گروه گشت از مرکز بهداشت، صنعت و معدن و محیط زیست برای پایش هوا فعال هستند و با هرگونه مواردی که منجر به افزایش آلاینده‌های جوی شود برخورد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.