ثبت ۸ روز هوای ناسالم در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال تنها ۸ روز هوای اردبیل ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

حسن قاسم پور گفت: ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک است که از سال ۷۴ و به دنبال آلودگی ۷ کلانشهر کشور این روز نامگذاری شده تا شاهد اجرای قانون هوای پاک با همراهی دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های مردم نهاد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: از سال ۹۶ قانون جامع هوای پاک با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد که دارای ۳۴ ماده است که ۲۳ دستگاه ملی و استانی در قالب این قانون تکالیفی را برعهده دارند.

به گفته او، آلاینده هوا اعم از طبیعی، آتشفشان ها و آتش سوزی جنگل‌ها همچنین منابع آلاینده انسان ساخت نظیر خودرو، واحدهای تولیدی و کارخانجات، واحدهای کشاورزی، خدماتی و معدنی در قانون مورد توجه قرار گرفته است.

قاسم پور با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی با همکاری شهرداری‌ها و کاهش آلایندگی از طریق خودروهای استاندارد گفت: با همکاری شهرداری‌ها و راهداری معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین مورد توجه قرار گرفته و در استان اردبیل نیز ۱۴ مرکز معاینه فنی خودرو فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: در روزهای اخیر شهرداری با خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید و استاندارد به بخشی از تکالیف خود عمل کرده ولی انتظار می‌رود نسبت به نوسازی ناوگان تاکسی حتی از طریق صندوق توسعه محیط زیست اقدامات جدی انجام شود.

به گفته او، پلیس موظف است تا از تردد خودروهای دودزا، فاقد معاینه فنی و یا صداهای ناهنجار جلوگیری کرده و اعمال قانون را با جدیت و در چارچوب مشخص انجام دهد.

قاسم پور با بیان اینکه اکثر روزهای استان اردبیل هوای سالم و پاکی را داریم، گفت: پارسال دو مورد هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها را با ورود ریزگرد از کشورهای همسایه شاهد بودیم و امسال نیز ۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را در استان به ثبت رساندیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: نباید فکر کنیم که هوای اردبیل همیشه سالم و پاک است بلکه غلظت گردوغبار و ناسالم بودن هوا را از کانون‌های ریزگردها شاهدیم که مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.