نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر به نحوی عمل کنید که مردم تغییر را احساس کنند هم تبلیغات سوء دشمن را نقض کرده و هم دریچه‌ای برای امیدواری مردم می‌شود.

حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در محل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان و تبریک انتصاب ایشان ضمن آروزی توفیق جهت ارائه خدمت به مردم استان در مسئولیت جدید، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با مسائل متعدد و مشکلاتی فراوان است.

امام جمعه زاهدان تعداد بالای نیروی انسانی در استان را مایه امیدواری دانست و خواستار مدیریت درست، ارائه گزارش‌های صادقانه و پیگیری جدی مشکلات شد.

وی بیان کرد: روی کاغذ طرح‌ها و مصوبات خوبی ارائه می‌شود اما چالش اصلی اینجاست که کمتر عمل می‌شود و برخی گزارش‌ها واقعی نیست و با آنچه در واقعیت صحنه اتفاق افتاده متفاوت است.

محامی با اشاره به سرمای کم سابقه هوا در منطقه سیستان و خسارت‌های وارد شده به مردم به خصوص کشاورزان خواستار ارائه گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برخی مدیران استان چندان حس و حال کار و فعالیت را ندارند؛ برخی دیگر نیاز به تلنگر جهت انجام کار و برخی نیز با انرژی و انگیزه بالا به صورت جهادی در حال فعالیت هستند اما معضل اصلی مدیرانی هستند که گرفتار مافیا بوده و حل مشکلات مردم به نفع آن‌ها نیست که باید به حال این مدیران فکری شود و اجرای برنامه‌های مد نظر نیاز به تیمی هم‌پا و همراه دارد.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر بتوانید در شرایط سخت کنونی به گونه‌ای عمل کنید که مردم تغییر را احساس کنند کار بزرگی است زیرا سختی‌های اقتصادی و تبلیغات سوء دشمن باعث شده مردم نشاط و امید نداشته باشند و این احساس تغییر هم تبلیغات دشمن را نقض کرده و هم دریچه‌ای برای امیدواری مردم می‌شود.

محامی خاطرنشان کرد: در سمت استانداری سیستان و بلوچستان کار سختی را عهده‌دار شده‌اید اما امیدواریم با نیت خیر و سابقه جهادی خود خدمات بیشتری به مردم ارائه کنید از این جهت که در مواجهه با مردم احساس شرمندگی داریم و شایسته مردم نیست که با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند هر چند که برخی مدیران نیز برای حل مشکلات مردم تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

همچنین محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پاسخ به سوال آیت‌الله محامی مبنی بر اقدامات صورت‌ گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص شرایط جوی و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه سیستان اظهار داشت: در سرمای اخیر حدود پنج هزار کنتور دچار اختلال شد که دستور دادیم کل آب این منازل به طور مستقیم وصل شود و آسیب دوم به گلخانه‌ها بود که سهمیه نفت جدید اعلام کردیم اما در توزیع دچار مشکل بودیم که خواستار نظارت جدی فرمانداران در منطقه شدیم.

وی افزود: در منطقه سیستان حدود 300 میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده و علیرغم اینکه کشاورزان هر ساله محصولات خود را بیمه می‌کردند اما امسال بیمه نکرده و حتی توصیه‌‌های هواشناسی را چندان جدی نگرفته بودند.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران به دنبال حمایت و ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده از سرما و یخبندان اخیر در منطقه سیستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر اشتغال از معضلات جدی منطقه است که با ارائه طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به دنبال ایجاد مشاغل پایدار هستیم و سعی داریم در حوزه گلخانه و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشیم.

کرمی عنوان کرد: در گام دوم نیز به دنبال فعال نمودن بازارچه‌های مرزی هستیم و هفته آینده نیز برای پیگیری کار به کشور افغانستان سفر خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار