تعطیلی برخی از مدارس استان

کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد: مدارس شهرستان البرز و برخی از مدارس نواحی یک و دو قزوین فردا شنبه غیر حضوری است.

بنابر اعلام کمیته اضطرار آلودگی‌ها شهرستان قزوین با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و ناسالم شدن برای همه گروه‌ها و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا و تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر شرایط اضطرار، همه مقاطع تحصیلی مناطق ۱ و ۲ فقط در شهر‌های قزوین، اقبالیه و محمود آباد غیر حضوری و مدارس روستا‌های مناطق ۱و۲ و کوهین و سایر بخش‌ها حضوری است.

فرماندار شهرستان البرز هم اعلام کرد: با توجه به قرار گیری شاخص آلودگی هوا در وضعیت قرمز ، مدارس این شهرستان در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است و به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می‌شود.

بر همین اساس به بیماران قلبی و ریوی، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه شده از تردد در فضای باز خودداری کنند و شهروندان هم در هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند.

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان هم اعلام کرد: فعالیت‌های عمرانی داخل شهر ممنوع است و شهروندان هم از ورزش در فضای باز خودداری کنند.

همچنین بر تشدید نظارت بر خودرو‌های فاقد معاینه فنی و جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و فرسوده توسط راهور تاکید شده است.

از اورژانس و هلال احمر هم خواسته شده نیرو‌های امدادی خود را در نقاط پر تردد شهر مستقر کنند.

فعالیت همه واحد ماسه شویی دارای سنگ شکن، واحد‌های کانی غیر فلزی، کارخانه‌های آسفالت اطراف شهرباید تعطیل شوند و بر فعالیت ضایعاتی‌های اطراف شهر برای عدم سوزاندن ضایعات نظارت مستمر صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار