فعالیت ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۱۷۸ مرکز نیکوکاری هم اکنون در استان فعالیت دارند که حدود ۶۰ مرکز در شهر قزوین مستقر است.

همت امانی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۱۷۸ مرکز نیکوکاری هم اکنون در سطح این استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۶۰ مرکز در شهر قزوین مستقر است.

 امانی افطود: ماهانه ۴۰ درصد از درآمد‌های این نهاد توسط مراکز نیکوکاری محقق می‌شود و در عین حال نیز ۶۰ درصد از خدمات کمیته امداد توسط این مراکز انجام می‌شود.

وی، توسعه مراکز نیکوکاری به لحاظ کمی و کیفی را یکی از سیاست‌های کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای هر یک از مراکز نیکوکاری از افراد همان محله تشکیل می‌شوند، این اعضا به لحاظ اینکه از وضعیت نیازمندان و همچنین افراد نیکوکار محل خود اطلاع دارند، به سهولت بستر لازم برای کمک به افراد بی بضاعت از سوی خیران همان محل فراهم می‌شود.

به گفته امانی، هم اکنون مراکز نیکوکاری در سطح استان قزوین به صورت تخصصی در زمینه اشتغالزایی، کارآفرینی، دانش آموزی و فرهنگی پیگیری می‌شود تا نیازمندان در محله خود خدمات دریافت کنند.

این مسوول یادآور شد: هم اکنون نیز رسیدگی به تعداد قابل توجهی از مددجویان بالای ۶۰ سال تنها توسط مراکز نیکوکاری صورت می‌پذیرد و محل استقرار این مراکز نیز در مساجد محلات است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای امسال ۳۵ میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده که از این میزان، ۲۶ درصد زکات مستحبی بوده است.

امانی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده شامل زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره است، تاکید کرد: این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و ۹۲ درصد آن نیز صرف محرومان شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش پرداخت زکات در استان قزوین، کمیته امداد می‌تواند خدمات بیشتری را به جامعه هدف خود ارایه کند تا گام‌های بلندتری را برای رفع مشکلات افراد بی بضاعت و محروم استان بردارد.

امانی تصریح کرد: کمک به محرومان و نیازمندان جامعه هدف در اولویت برنامه‌های کمیته امداد امام (ره) قرار دارد و امیدواریم انجام این مهم با حمایت شهروندان و همچنین سازمان‌های مختلف مردم نهاد به بهترین شکل ممکن در استان قزوین اجرایی شود.

هم اکنون ۶۰ هزار و ۱۷۱ مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار