رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد به اعزام تیم ۵ نفر تخصصی امدادی به مناطق زلزله زده خوی اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ چادر و اقلام امدادی نیز به این مناطق ارسال شده است.

نادر قادرزاده رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد گفت: در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در روز چهارشنبه هفته گذشته در خوی، نیرو‌های امدادی و عملیاتی مهاباد به حالت آماده باش درآمده و بر اساس درخواست سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی تیم تخصصی امداد و اسکان اضطراری این جمعیت برای امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر از این حادثه به شهرستان خوی اعزام شدند.

وی ادامه داد: این تیم اعزامی، توزیع اقلام، آوار برداری و اسکان زلزله زدگان در چادر‌های ۴ و ۵ نفره را برعهده داشته و تا زمان نیاز در این مناطق خدمت خواهند کرد.

رئیس هلال احمر مهاباد اضافه کرد: این جمعیت آمادگی کامل برای هرگونه ارسال اقلام یا اعزام تیم‌های تخصصی را براساس نیاز منطقه زلزله زده دارد و تا پایداری شرایط هموطنان در کنار آنان خواهد ماند.

قادرزاده از اهالی شهرستان خوی خواست با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند تا مراحل امداد رسانی و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده تسریع یابد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.