مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از ۱۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی استان ظرف دو سال خبر داد.

سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش تولیدات شیلاتی استان ظرف دو سال در صورت تحقق وعده‌ها، گفت : اگر پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری اجرایی شده و اعتبارات پیش بینی شده در اختیار مجموعه شیلات استان قرار بگیرد، افزایش تولیدات شیلاتی را در دو سال آینده شاهد خواهیم بود.

افضلی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی زیرساخت‌های فاز دوم مجتمع شهدای قصرشیرین، ادامه داد: تنها مشکلی که برای وارد فاز اجرایی شدن این پروژه داریم، نداشتن مجوز برداشت آب از وزارت نیرو است که در صورت اخذ مجوز، سال آینده افزایش ۲۲۰۰ تنی تولید ماهیان گرمابی را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیر کل شیلات کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای تجهیز استخر‌های پرورش ماهی منطقه ریجاب به ایستگاه‌های پمپاژ برگشت آب جهت افزایش تولیدات این استخر‌ها در سال جاری در صورت تخصیص اعتبار، اظهار کرد: با تجهیز استخر‌های پرورش ماهی منطقه ریجاب به ایستگاه‌های پمپاژ آب، تولیدات شیلاتی این استخر‌ها بین یک تا ۱.۵ برابر افزایش خواهد داشت.

مدیرکل شیلات کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های امسال استان کرمانشاه برای افزایش تولیدات شیلاتی را افزایش پروژه‌های پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان چند صد استخر دو یا چند منظوره کشاورزی داریم که با پرورش ماهی در این استخر‌ها به افزایش تولیدات شیلاتی استان امیدوار هستیم.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار و تخصیص مجوز آب، افزایش بیش از ۱۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی استان را ظرف دو سال آینده شاهد خواهیم بود.

افضلی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی حادث شده پیش‌بینی می‌شد امسال میزان تولید محصولات شیلاتی استان با افت پنج درصدی مواجه شود، افزود: با بارش‌های خوبی که داشتیم، در تلاشیم تا حداقل به اندازه سال گذشته تولیدات شیلاتی داشته باشیم.

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد که ۵۴۸۸ تن آن به انواع ماهیان گرمابی، ۱۲ هزار و ۲۶۷ تن به ماهیان سردابی، ۱۲۰۰ تن به ماهی سردابی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، ۲۱۲۰ تن به انواع ماهیان گرمابی در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی، ۲۰ تن به میگوی آب شیرین و ۱۰ تن به ماهی خاویاری اختصاص داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.