مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی  ۱۴۰۱ ،  ۳۹۵ هزار و ۹۳ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند.

سید منتظر شبر، مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی  ۱۴۰۱ ،  ۳۹۵ هزار و ۹۳ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این میان، ۳۱۴ هزار و ۲۱۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند. این آمار نشان از افزایش ۱۶ درصدی مراجعه اهداکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گفته وی در ده ماه اول سال جاری، ۵۳ هزار و ۵۹۲ نفر برای اولین بار به این کار انسان دوستانه اقدام کرده اند. ۱۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از اهداکنندگان نیز افرادی بودند که در سال‌های قبل تجربه  اهدای خون را داشته اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: در ده ماه امسال، ۱۵۳ هزار و ۷۷۳ اهداکننده خون از اهداکنندگان مستمر در این کار خیر مشارکت داشته اند که در طول سال، حداقل ۲ بار اقدام به انجام این کار نجات بخش می‌کنند.

او افزود: مشارکت بانوان تهرانی در اهدای خون نیز به نسبت زمان مشابه در سال گذشته با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است که همچنان نیاز به افزایش سهم دختران و زنان مهرورز در آمار‌های اهدای خون داریم.

او گفت: با توجه به آلودگی و سردی هوا و تعطیلات، آمار مراجعه مردم به مراکز اهدای خون کاهش یافته است و از همه شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم در این روزها، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و در تامین ذخایر خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیش از ۱۶۰ بیمارستان سطح پایتخت، یاری رسان ما باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار