مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی هفته اخیر در کردستان کرونا ۱۹ مورد مثبت کرونا ثبت شد که ۲.۵ برابر بیشتر از هفته قبل از آن است.

جهانبخش یوسفی گفت: با توجه به اینکه سرعت سرایت‌پذیری امیکرون بسیار بالاست به مردم توصیه می‌کنیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت کنند.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: افرادی که دارای علائم شدید بیماری هستند به خصوص جامعه هدف همچون مادران باردار و افراد مسن حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنند و اگر با وجود ابتلا علائمی شدید نداشتید، خود را  یک تا پنج روز قرنطینه کنید.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نگرانی درباره افرادی است که واکسن را تزریق نکرده‌اند، توصیه کرد:  افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از واکسن آنان گذشته و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسن یادآور را تزریق کنند.  

 یوسفی یا اعلام این موضوع که در طول ۸۱ روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ثبت نشده، خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلا نیز در استان در یک هفته گذشته ۲.۵ برابر شده و از ۸ مورد به ۱۶ مورد رسیده است.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از سه هفته قبل آنفلوآنزا روند نزولی در دنیا گرفته است و در ایران هم چهار درصد تست‌ها مثبت بود.

او در  پایان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶۵ هزار و ۶۰۰ دز واکسن کرونا در استان ذخیره داریم ، گفت: در خصوص داروی های مربوط به بیماری آنفولانزا نیز جای هیچ گونه نگرانی وجود دارد و به اندازه نیاز دارو در اختیار داریم.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان  شهرهای بانه، دهگلان و سروآباد در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.