شناسایی قصاب متخلف و جاعل مهر دامپزشکی در بیرجند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از شناسایی قصاب متخلف که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و جعل مهر دامپزشکی کرده بود خبر داد.

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: به منظور انجام نظارت‌های مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه شهرستان اکیپ نظارت شبکه در بازدید از یک واحد قصابی موفق به کشف یک لاشه گوسفندی شد که به صورت غیرمجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود و پس از تکمیل پرونده قصاب متخلف به مرجع قضایی معرفی شد.

او افزود: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام‌های بیمار و ناسالم و در محل‌هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می‌شود که مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.

علیزاده ادامه داد: در کشتارگاه دام قبل و بعد از کشتار به وسیله مسئول بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد و پس از حذف آلایش و لاشه‌های آلوده و بیمار از سوی بازرس دامپزشکی لاشه‌های سالم با نصب برچسب و مهر دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی‌ها توزیع می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند تصریح کرد: مردم کلیه فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار