مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کمیته مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در بیرجند و سایر شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

اصغرزاده نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد و گفت: کوچکترین سهل‌انگاری در این زمینه خسارات غیر قابل برگشتی را به استان وارد خواهد کرد.

او گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

اصغرزاده گفت: مهمترین راه ابتلا به بیماری در ایران ناشی از تماس با لاشه یا خون دام‌‎های آلوده بوده و تنها تعداد اندکی توسط گزش کنه مبتلا شده‌اند که بیشترین موارد مبتلا قصاب‌ها، کارگران کشتارگاه‌ها، دامداران و کشاورزان بودند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کمیته مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و تمامی مستندات به صورت روزانه و هفتگی به ستاد منعکس می‌شود.

او گفت: موضوع جدی است و به همه همکاران تأکید شده که هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته شدنی نیست.

اصغرزاده گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم یکی از موارد بسیار مهم در پیشگیری از این بیماری است که این مهم باید در جامعه توسط خود مردم هم فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی در استان گزارش نشده و ادامه این روند بستگی به میزان رعایت مردم دارد.

او از آغاز سم‌پاشی جایگاه و بدن دام در مناطق محروم و نقاط خطر به صورت جهادی و کاملا رایگان خبر داد و گفت: درخواست داریم که مردم در این زمینه با دامپزشکی همکاری کنند.

اصغرزاده گفت: با نزدیک شدن به عید سعید قربان درخواست می‌شود نکات بهداشتی و حفاظت فردی مورد توجه قرار گیرد و مردم حتما گوشت مصرفی را از مراکز دارای مجوز دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با هرگونه کشتار و حمل غیر مجاز دام با جدیت برخورد خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.