موسسه صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد اختلافاتی که در میان آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش آمده مهمترین چالش تل‌آویو در سال جدید میلادی خواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت، چاپ رژیم صهیونیستی نوشت که در گزارشی که مؤسسه مطالعات امنیت داخلی(INSS) رژیم صهیونیستی درباره تهدیدات بزرگ علیه این رژیم در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد، آمده است که حفظ روابط قوی با آمریکا مهمترین چالش اسرائیل در سال آینده است.

پروفسور «مانوئل تراجتنبرگ» رئیس مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «تامیر هیمن» مدیرکل این موسسه، این گزارش را در یک مراسم رسمی در قدس (اشغالی) به اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم ارائه کردند.

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این گزارش تاکید کرد که دو قطبی شدن در حال افزایش در سیاست آمریکا می‌تواند روابط بین واشنگتن و تل آویو را آزار دهد و این موسسه تحقیقاتی حفظ این روابط را اولویت اصلی در سال ۲۰۲۳ می‌داند.

بر اساس این گزارش، اردوگاه سیاسی مترقی در آمریکا همچنان کنترل خود را بر جوانان آمریکایی که به طور فزاینده ای، رژیم صهیونیستی را کشوری نامشروع و بیانگر برتری سفید پوستان و استعمار می‌دانند، محکم می‌کند. این امر، در کنار افزایش یهودی ستیزی و نژادپرستی در سراسر آمریکا، روابط دوستانه بین کشور‌ها را به چالش می‌کشد.

محققان مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی هستند که اگر این رژیم سیاست‌هایی را دنبال کند که واشنگتن آن را غیردموکراتیک یا مضر برای فلسطینیان بداند، این امر می‌تواند روابط دوجانبه بین واشگتن و تل‌آویو را تحت فشار قرار دهد.

همکاری با دشمنان اصلی واشنگتن یعنی چین و روسیه، نیز می‌تواند افتخارات چندین دهه بین دو کشور را متزلزل کند و همچنین بر افکار عمومی آمریکا در مورد دولت یهود تأثیر منفی بگذارد.

يکی ديگر از چالش های پيش روی رژيم صهيونيستی، سقوط احتمالی تشکیلات خودگردان فلسطینی که منجر به شعله ور شدن تنش‌ها در سراسر سرزمین‌های فلسطینی می‌شود.

این درحالی است که روز گذشته (دوشنبه) توماس نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مدعی شد که دولت آمریکا موافق الحاق بخش‌های جدیدی از اراضی فلسطینی به منظور احداث شهرک‌سازی در آن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار