نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش فاصله بین پلکان‌ها درصدد اصلاح گازبها هستیم.

سید جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را برای اصلاح الگوی مصرف در بودجه ۱۴۰۱ گنجاند که در تاریخ ۵ آذرماه به تصویب هیئت وزیران رسید.

او افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از ۵۶۹ هزار خانوار استان یزد با افزایش قیمت گازبها مواجه نشده، ۳۳ درصد خانوار‌ها که در پلکان ۴ تا ۹ هستند با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی و پلکان‌های دهم تا دوازدهم با قبض‌های بیش از یک میلیون تومان مواجه شده اند

نماینده تفت و میبد ادامه داد: در پیگیری از مدیرعامل شرکت گاز و مدیر گازرسانی کشور داشتم، مشخص شد که افزایش گازبها برای اکثر خانواده‌های یزدی بین ۹ تا ۹۶ هزار تومان بود و خانوار‌های پلکان یازدهم و دوازدهم، قبض بیش از یک میلیون تومانی دریافت کرده اند چرا که گاز برای این خانوار‌ها به صورت آزاد حساب می‌شود.

او اظهار داشت: در این راستا امروز مجلس تذکری داد تا فاصله بین پلکان‌ها به جای ۷۵ مترمکعب، تقریبا ۱۰۰ مترمکعب باشد تا پلکان‌ها افزایش قابل توجه داشته باشند و مبلغ قبض‌ها اصلاح شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۵ خانوار یزدی در پلکان یازدهم و هفت هزار و ۷۱۲ خانوار در پلکان دوازدهم قرار دارند، تصریح کرد: اگر مصرف از ۹۲۵ مترمکعب بالاتر باشد، به ازای هر مترمکعب باید ۶ هزار تومان پرداخت کنند و بر این اساس است که مبلغ گازبهای این خانواده‌ها بیش از یک میلیون تومان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
خدایش افزایش قیمت گاز خیلی بالای !! از دوره قبل کمتر مصرف کردم قیمت جدید 1800 تومان دوره قبل 210 تومان بود این درست 6میلون می گیریم 3/5 اجاره 1/8 گاز بقیه قبظ که هیچی چی بخوریم پیگیری کنید