معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره):

حامیان ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حساب ایتام کشور واریز کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان طی ۹ ماه نخست سال جاری توسط حامیان به حساب ایتام شناسایی شده در کشور واریز شده است.

حبیب الله آسوده  معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان ایلام اظهار داشت: ۴۱۲ هزار کودک یتیم در سراسر کشور برای ساماندهی توسط حامیان مشخص شده اند که هم اکنون یک میلیون و ۲۰ هزار حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی همچنین به وجود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور اشاره کرد و گفت: پنج میلیون از این تعداد در منازل مردم و ۳۰۰ هزار نیز در معابر قرار گرفته اند و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل جمع آوری شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیان کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.

وی اجرای ۴۰ هزار فعالیت عمرانی در سال و تامین ۱۰۰ هزار جهیزیه را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: ۵۰ هزار سری جهیزیه طی ۶ ماه نخست سال جاری با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس روایات اسلامی و قرآنی در اموال همه ما حقی معلوم برای زکات و کمک به فقرا وجود دارد که باید آن را ادا کنیم.

وی افزود: از جمله موارد تبلیغ زکات این است که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند.

وی گفت: از مبلغین دینی و مبلغان زکات انتظار داریم برکات فراوان و زیبایی‌های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت زدایی را در پی دارد.

وی بیان کرد: کمیته امداد از چند مسیر منابع مردم را راهبری می‌کند که یک مورد مهم آن زکات است که ۹ ماهه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد زکات جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد جمع آوری و همه آن در مناطق جمع آوری شده هزینه شده است.

برچسب ها: کمیته امداد ، ایتام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.