وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به دنبال بازگرداندن اموال تاریخی به سرقت رفته در دوره پهلوی به کشور هستیم + فیلم

عزت الله ضرغامی گفت:در حال پیگیری هستیم تا اموال تاریخی ارزشمند را که به تاراج رفته به کشور‌های صاحب آن اموال بازگردانیم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در نشست کشور‌های صاحب تمدن باستانی که ۱۰ کشور هستند حضور پیدا کردیم و سخنرانی انجام شد و مشخصا پیشنهاد کردیم که کمیته‌ای ویژه در دبیرخانه این مجموعه تشکیل شود برای پیگیری آثار تاریخی و باستانی تمامی کشور‌ها که خصوصا از طریق کشور‌های غربی به تاراج رفته و یا غارت شده است.

او گفت: خوشبختانه با استقبال اعضا مواجه شد و این پیشنهاد تصویب شد و رئیس جلسه نیز روی این موضوع تاکید کردند.

او ادامه داد:اکنون در حال پیگیری نه فقط برای کشور خودمان هستیم تا این اموال تاریخی ارزشمند را از کشور‌هایی که به بهانه‌های مختلف سرقت کردند به کشور‌های صاحب آن اموال بازگردانیم و در خصوص کشور خودمان نیز حتما بخشی از این اموال مربوط به غارتی است که در دوره پهلوی صورت گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۵۰ کشور در زمینه گردشگری برای ما مزیت نسبی به حساب می‌آیند. نظر وزارت گردشگری لغو روادید است حتی به صورت یکطرفه، من به عنوان مسئول گردشگری کشور، لغو روادید یکطرفه را مشکل نمی‌بینیم.

او افزود: برخی کشور‌ها که در گردشگری موفق هستند لغو یک طرفه روادید را انجام دادند مثل امارات که بیش از ۱۳۰ کشور و ترکیه بیش از ۸۰ کشور را لغو روادید کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
بسیار هم عالی !!!!
انشاءالله که موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
به اختلاس نجومی صنایع فولاد مبارکه هم رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۰:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اولا که چه ربطی باین موضوع داره ؟؟!!!
ثانیا همونطور که مقامات قضائی هم گفتند موضوع اختلاس 92 همتی فولاد مبارکه صحت نداشته و اگر هم تخلفاتی بوده اصلا در این حد و اندازه ها نبوده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
دمت گرم...
آخرین اخبار