پورت‌های بدون استفاده اینترنت در گرگان به متقاضیان جدید واگذار می‌شود

پورت‌های بدون استفاده مشترکان اینترنت خانگی در برخی از مناطق شهر گرگان به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

برخی از شهروندان گرگانی که مدتی است از اینترنت خطوط ثابت خود استفاده نمی‌کنند با تماس‌هایی از شرکت مخابرات مواجه شده اند مبنی بر اینکه اگر از اینترنت تلفن ثابت خود استفاده نکنند پورت آن به مشترک دیگری واگذار می‌شود.

پورت به فضایی گفته می‌شود که داده‌های اینترنت از طریق آن منتقل می‌شود، در واقع وسیله‌ای برای تشخیص دادن نوع سرویس یا خدمات و نوع ترافیکی هستند که در شبکه منتقل می‌شود.

کبیر مدیر مخابرات گرگان در این باره به خبرنگار ما گفت: در برخی از مناطق شهر گرگان که متقاضی دریافت اینترنت خانگی زیاد هستند و با کمبود پورت مواجه هستیم پورت خطی که از اینترنت استفاده نمی‌شود به یک متقاضی جدید واگذار می‌شود.

او افزود: شرکت مخابرات برای نگهداری پورت هزینه پرداخت می‌کند و افرادی که پورت آن‌ها به متقاضی دیگری واگذار شده است مجددا می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند تا صاحب پورت جدیدی شوند.

کبیر می‌گوید: مخابرات و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده اینترنت قبل از به اتمام رسیدن مهلت اینترنت یک مشترک موضوع تمدید را به فرد اطلاع رسانی می‌کنند تا کار تمدید استفاده از پورت انجام شود.

او ادامه داد: چنانچه این تمدید انجام نشود و اخطار‌های لازم هم به مشترک داده شده باشد مخابرات واگذاری پورت را بین ۱۵ روز تا یک ماه به تاخیر می‌اندازد و اگر تمدیدی صورت نگرفت واگذاری انجام می‌شود.

کبیر گفت: مشترکان تلفن ثابت می‌توانند وضعیت خطوط خود را از شماره ۲۰۲۰ و یا پنل مشتریان مخابرات پیگیری کنند.

او افزود: مشکل کمبود پورت مربوط به برخی از مناطق شهر گرگان به صورت نقطه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.