محیط زیست اعلام کرده برای احداث کارخانه آسفالت به شهرداری مجوز نمی دهد زیرا منع قانونی دارد اما زاکانی معتقد است که باید برای این کار مورد تشویق هم قرار بگیرند.

از وعده شهردار تهران برای احداث ۲ کارخانه آسفالت در پایتخت حدود ۵ ماه می‌گذرد، وعده‌ای که با خود چالش‌ها و واکنش‌هایی را به همراه داشت؛ معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران بلافاصله بعد از این وعده اعلام کرد که با ساخت کارخانه آسفالت در داخل تهران مخالف هستیم، مجوزی هم برای آن صادر نمی‌کنیم و دلیل مخالفت‌مان هم منع قانونی است،  طبق قانون استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ممنوع است.

همچنین اعضای شورای شهر تهران هم سکوت نکردند و نظرات خود را درباره این صحبت آقای شهردار ابراز کردند برای مثال پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که  قاعدتا طبق قانون هر کارخانه‌ای که بخواهد در محدوده شهر ساخته شود باید مجوز‌های لازم را اخذ کند یکی از این سازمان‌ها محیط زیست است، اگر مجموعه‌ای مجوز را نگیرد و ترک فعل کند باید به دستگاه‌های نظارتی پاسخ بدهد.

چندی پیش هم بابایی یکی دیگر از اعضای شورا ابراز نگرانی کرده بود و گفت: بعید می‌دانم که محیط زیست با احداث چنین کارخانه‌هایی در داخل یا حریم شهر موافقت کند، ولی در هر صورت شهرداری برای فعالیت این کارخانه‌ها چاره‌ای جز اخذ مجوز از سازمان محیط زیست را ندارد.

با توجه به این اظهار نظرات و آلودگی هوا که گریبان گیر تهران و پایتخت نشینان شده است؛ شهرداری تهران همچنان تاکید دارد که وعده اش پابرجا بماند و چنین کاری انجام شود، اما با توجه به اینکه ۵ ماه از وعده شهردار تهران گذشته، آخرین وضعیت را از زاکانی جویا شدیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت احداث این کارخانه بیان کرد:  ما بدون مجوز کاری نمی‌کنیم و وضعیت بسیار خوب است. کارخانه آسفالتی که برای ۴۰ سال پیش است را می‌خواهیم برداریم و یک کارخانه نو در آنجا بگذاریم.

وی تاکید کرد: ما مجوز داریم، زیرا می‌خواهیم نوسازی انجام دهیم، اما اگر باز هم مجوزی بخواهند ما می‌گیریم؛   کارخانه ۴۰ سال پیش آلایندگی فراوانی دارد و قصد نو کردن داریم، این کار نیاز به تشویق دارد که می‌خواهیم چنین اقدامی انجام دهیم.

با توجه به اینکه هنوز برای این وعده، تصمیم گیری مناسبی انجام نشده و در بلاتکلیفی به سر می برد باید دید که آیا در ادامه هم محیط زیست بر مخالف خود تاکید می کند؟ این نکته هم قابل ذکر است که تحت هیچ شرایطی نباید تنفس مردم نادیده گرفته شود و کاری انجام نشود که شرایط تهران را وخیم تر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر قیر آسفالت مثل خودت نچسب باشه که از نظر تو بهترین آسفالته و تشویق هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
در اهواز وسط شهر کارخانه فولاد و کارخانه کربن و نفت و گاز کارون هم اطراف شهر هست که آلودگی فراوانی ایجاد میکنند فولاد و شرکت نفت و کارخانه کربن و اینقدر صنعت آیا مسولیت اجتماعی در خرید اتوبوسهای برقی و پایه گاز سوز برای این کلانشهر ،ندارند
شهردار و مسولان تهران پایتخت عزیز کشورمان هم نباید این اشتباه را تکرار کنند و همه صنایع را به پنجاه یا صد کیلومتری شهرها ببرند و همه شهرداران سراسر کشور هم بفکر نیروگاه‌های پاک و خودروهای پاک گام بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
بفکر ساخت شهرهای مانا و پایدار و جاودان و ماندگار نیروگاهی خورشیدی و انرژی
پاک و برق پاک در اطراف شهر و یا داخل شهر باشید #برق _پاک #انرژی_ پاک #شهر پاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
برق چه ربطی داره به آسفالت
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۳:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
بجای کارخانجات دودزا و آلوده کننده هوای شهر و سلامت مردم میتوان چند هزار مگاوات نیروگاه پاک خورشیدی برای شهر تهران با کمک بخشهای دولتی و خصوصی و شهرداران و شهروندان ساخت و تهران را به شهر پاکی در جهان تبدیل کرد ضمن اینکه با ساخت این نیروگاه در آمد سرشاری علاوه بر سلامت نصیب همه خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
این کارخانه آسفالت آنجا هست و آلایندگی دارد می خواهند با دستگاه‌های جدید با بهره وری و آلایندگی کمتر جایگزین کنند بعد هم آسفالت را باید داغ به محل مصرف رساند اگر فاصله زیاد باشد با این ترافیک تهران تا رسیدن به مقصد سرد می‌شود و چسبندگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
وقتی آسفالت بی کیفیت تولید میکنید بدون قیر با مازوت بدون زیر سازی لکه گیری میکنید تو دل شهرم کارخونه بسازی فایده نداره ضمنا اگه به جهت بی عرضه بودن شماها تمام شهر خاکی بشه بهتر ازاینکه که جان انسان‌ها به خطر بیفته
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
بفکر کارخانجات دود زا بفکر ساخت و یا خرید اتوبوسهای برقی و گازی فراوان و جایگاه های شارژ برای شهر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
انتقال کارخانجات دودزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
خوب این اتوبوس های برقی و خودروها به جاده آسفالته نیاز دارند و هرچه فاصله محل حمل مصالح تا محل مصرف دورتر باشد هزینه حمل بیشتر و قیمت تمام شده کیلومتر راه و جاده هم بیشتر می شود این هزینه از جیب مردم پرداخت خواهد شد بعلاوه غیر سرد شده چسبندگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
آقای زاکانی لطفا به فکر آموزشگران مناطق ۲۲ گانه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران که حدود ۳۰۰ نفر هستند، باشید

حداقل یک شرکت واحد براشون قرار دهید این قشر تحصیل کرده، زحمت کش و با تجربیات بالای ۱۰ سال همیشه حداقل حقوق را گرفته اند و در پرداخت به موقع حقوق و بیمه نداشته اند.


لطفا حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای ساخت یک کارخانه آسفالت شهری بنظر اتلاف سرمایه است کارخانه آسفالت نهایتا باید در شعاع پنجاه کیلومتری شهرها باشند تا هزینه های اضافی و حمل و نقل با خودروهای دود زای سنگین که خود آلودگی‌های بیشتری دارند لغو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
تهران زلزله خیز را افقی توسعه و گسترش دهید
راهکار حفاظت جان همه شهروندان تهرانی توسعه شهر بصورت افقی و به اطراف شهر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
آقای زاکانی خط های مترو را چه رو زمینی و چه زیر زمینی به شهرها و شهرکهای اطراف تهران هم گسترش دهید
Germany
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
داداش به اونی که روی زمینه نمیگن مترو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
شفافیت را اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
علاوه بر کارخانه آسفالت شهرداری‌ها باید صاحب کارخانجات تولید خودرو برقی و کارخانجات صفحه خورشیدی و تولید برق پاک باشند
شهرداری‌ها باید خودکفا شوند و نه وابسته
Germany
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
نه شهرداری نه هیچ نهاد دیگه ای نباید وارد کار اقتصادی بشه. بلکه باید تسهیل گر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی (نه خودشون و فک فامیلشون) باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
خودروسازان با ترفند قطع کردن سایت موقع ثبت نام بدنبال قطره چکانی و گران فروختن خودرو هستند و لعنت بر شما که یکی تون مرد نیست بزنه تو دهان مفسدان و مافیای خودروسازی. مردم از دست شما به آخر رسیدن تا کی قراره ظلم کنین به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
خودرو باید میلیونی وارد شود نه چند صد هزار
Germany
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
حالا بحث محیط زیستش کنار، از یه طرف شعار اقتصاد خصوصی و کوچک سازی بخش دولتی میدن، از یه طرف می‌خوان کارخونه بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
شهرداری‌ها باید خودکفا باشند در تولید خودرو پاک و برف پاک و بسیاری از نیازهای یک شهر پاک میباید قدرت تولید و اجرا و هزینه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
حالا فکر کن این آقا رییس جمهوری هم میخواست بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دکتر چمران اعتقاد دارم کسی که تخصص ندارد و مسولیتی را قبول می کند تعهد و ایمان هم ندارد ...
Germany
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دکتر چمران میگن فردی که تخصص ندارد و مسئولیت قبول می‌کند، بی تقواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
زاکانی راست میگه هر چه آلودگی بیشتر جایزه بالاتر
آخرین اخبار