معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

مجوز ایجاد ۲ پایانه صادراتی در خراسان رضوی صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مجوز ایجاد دو پایانه صادراتی هم‌جوار با شهرک‌های صنعتی چناران و خیام در نیشابور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان صادر شد.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مصوبات نشست کارگروه توسعه صادراتی خراسان رضوی گفت: ایجاد دو پایانه صادراتی مزبور با هدف تسهیل بازاریابی برای واحد‌های تولیدی در کشور‌های مقصد صادراتی و کاهش هزینه‌های این بخش برای صادرکنندگان انجام می‌شود.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک‌های صنعتی به دلیل این که اغلب کوچک هستند، شاید فرصت کافی برای بازاریابی محصول خود در کشور‌های مقصد صادراتی را نداشته باشند ازاین‌رو پایانه‌های صادراتی می‌توانند کار بازاریابی را برای این بنگاه‌ها یا واحد‌های تولیدی در کشور‌های مختلف انجام دهند.

چمندی بیان کرد: بازاریابی محصولات توسط پایانه‌های صادراتی در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده تری برای صادرات محصولات داخلی خراسان رضوی فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: زمانی که یک پایانه صادراتی در محدوده شهرک صنعتی ایجاد می‌شود، دفاتر گمرکی نیز در آن محدوده مستقر می‌شود و گمرک می‌تواند در همان محل تشریفات گمرکی را برای کالا‌های صادراتی انجام دهد تا دیگر به طی مسافت از شهری به شهر دیگر از سوی تولیدکننده یا صادرکننده برای انجام تشریفات گمرکی نیاز نباشد.

چمندی با اشاره به دیگر مصوبات نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی تصریح کرد: در این نشست برنامه‌های حوزه تجارت خارجی استان تا پایان سال بررسی و مقرر شد اواخر بهمن نمایشگاهی با محوریت خراسان رضوی در کشور تاجیکستان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.