مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی:

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، قانونی است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی، ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی را به منزله ابلاغ قانونی دانست و از مودیان خواست نسبت به مشاهده آن اهتمام داشته باشند.

احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت : هوشمندسازی نظام مالیاتی از رویکرد‌های جدی دولت سیزدهم است تا تمامی روند‌های مالیاتی بدون دخالت انسانی و بدون نیاز به حضور فیزیکی مودی، به صورت کاملا شفاف انجام شود.

او افزود: در این راستا، از شهریور امسال تمام ابلاغیه‌های مالیاتی به صورت برخط صادر و در آذرماه نیز با رونمایی از سامانه جدید، صدور گواهی و استعلام‌ها هم به صورت کاملا الکترونیکی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، ادامه داد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد شده و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد مودیان به محض صدور در این حساب کاربری به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری می‌شود.

مدبرنیا بیان کرد: پس از آن، پیامک اطلاع رسانی هم ارسال می‌شود که در صورت مراجعه نکردن مودی به حساب کاربری ظرف ده روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، روز یازدهم بعنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود.

او صریح کرد: ابلاغ سریع اوراق مالیاتی، پیشگیری از تضییع حقوق مؤدیان، امکان دسترسی به سوابق اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات غیرضروری و صرفه جویی در زمان و هزینه‌های جاری، از جمله مزایای این ابلاغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار