بازدید ۳ هزار نفر از موزه عروسک‌های بیرجند

مدیر موزه عروسک، فرهنگ و هنر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مهر امسال تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از موزه عروسک‌های بیرجند بازدید کرده اند.

موزه عروسک بیرجند مکانی است که گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر، از آن برای آشنایی با آداب و رسوم و مردمان خراسان جنوبی بازدید می‌کنند.

سیاری مدیر موزه عروسک، فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر بازدیدکنندگان موزه عروسک‌های بیرجند کودکان و دانش آموزان هستند گفت: به دلیل تعطیلی دو ساله مدارس و اماکن گردشگری (ناشی از شیوع کرونا)، میزان بازدید از موزه عروسک‌ها نیز بسیار کاهش پیدا کرده بود.

او افزود: با بازگشایی مدارس، مهد کودک‌ها و دانشگاه‌ها بازدیدکنندگان زیادی در قالب اردو‌های علمی، پژوهشی و تفریحی موزه را مقصدی برای این هدف انتخاب کرده اند.

سیاری ادامه داد: از ابتدای مهر امسال تاکنون بیش از ۳ هزار بازدیدکننده اعم از کودکان و بزرگسالان از موزه عروسک‌های بیرجند بازدید کرده اند.

مدیر موزه عروسک، فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این موزه ۳۰۰ عروسک موجود است، عنوان کرد: از شاخص‌ترین عروسک‌های این مجموعه می‌توان به دوتوک و گل بی بی اشاره کرد که به همت دستان توانمند ۷۰ بانو از روستا‌های تاجمیر، حجت آباد، ناز دشت، کسراب، حاشیه تالاب کجی نمکزار، چنشت و تعدادی از بانوان شهرستان بیرجند ساخته می‌شوند.

او تصریح کرد: بر اساس شاخص فعالیت موزه عروسک‌های بیرجند در حوزه کودکان و نوجوانان (عملکرد ۱۴۰۰) موفق به کسب رتبه اول کشوری شده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.