گوگل باید نشان دهد به عنوان یک واسطه عمل میکند یا محصولات را به طور مستقیم میفروشد. همچنین موظف است درباره ارسال محموله به مشتریان و تعمیرات و بازگشت محصول اطلاع رسانی کند.
این شرکت اقدامات مذکور را برای همخوانی با قوانین اتحادیه ار وپا و پس از مذاکراتی با شبکه همکاری حمایت از مصرف کننده (CPC) انجام میدهد.
دیدیه ریندیر در بیانیهای در این باره نوشته است: مصرف کنندگان اتحادیه اروپا لایق اطلاعاتی شفاف و کامل هستند تا بتوانند آگاهانه انتخاب کنند. این تعهدات از سوی گوگل یک گام فراتر در این مسیر هستند.
گوگل فلایتز و گوگل هتلز به زودی به مشتریان خود نشان میدهند به طور مستقیم کالا و سرویسی را میفروشند یا فقط به عنوان واسطه برای شرکتهای دیگر عمل میکنند. آنها همچنین باید مرجع قیمت برای تخفیفها را ذکر و شفاف سازی کنند. نقدهای گوگل تایید شده نیستند. در نهایت آنها باید همان مجموعه قوانین شفافیت که در پلتفرمهای دیگر مانند Expedia.com استفاده میشود را پیروی کنند.
در این میان، گوگل استور و گوگل پلی استور نیز باید اطلاعات شفافی درباره پیش قراردادی مربوط به قیمتهای ارسال محموله، حق رد سفارش و تعمیر یا جایگزین کردن فراهم کنند. همچنین این سرویسها باید یافتن اطلاعات درباره فروشندگان از جمله نام و آدرس قانونی آنها همراه روشهای تماس مستقیم و تاثیرگذار را مشخص کنند.
در آخر این شرکت آمریکایی باید به کاربران نشان دهد که چگونه نسخههای گوگل پلی در کشورهای مختلف را با توجه به پیروی از قوانین مسدود سازی جغرافیایی اتحادیه اروپا ارائه دهد و به آنها اجازه دهد از روشهای پرداخت از هر کشور اتحادیه اروپا استفاده کنند.
گوگل در حال حاضر تغییرات کشور محل اقامت کاربران را به یک بار در سال محدود میکند که میتواند باعث از دست دادن محتوا یا هر اعتباری شود. این تغییر به گونهای طراحی شده است که به مصرف کنندگان اجازه میدهد از حقوق یکسانی برخوردار شوند و به همان محتوا در هر کجای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند. نه گوگل و نه کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز اعلام نکرده اند که این تغییرات چه زمانی اعمال میشود.
منبع: رویترز