برچیده شدن مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شوند.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عصر امروز (هشتم بهمن) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۵۰ مدرسه کانکسی دارد، گفت : قرار شده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظرف امسال و سال آینده مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز استان برچیده شوند.

محمدی با اشاره به بالا بودن سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه در مقایسه با میانگین کشوری، افزود: با حمایت خیرین مدرسه ساز و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه نوسازی مدارس استان در ساخت و ساز‌های بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ هم اکنون سرانه فضای آموزشی استان ۶.۴ مترمربع است که میانگین کشوری آن ۵.۲۱ مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن طرح شهید سلیمانی در راستای توسعه سرانه ورزشی مدارس، گفت: با اجرای کامل این طرح که از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم با ساخت زمین چمن مصنوعی در مدارس پسرانه و سالن ورزشی در مدارس دخترانه شروع شده، در مجموع ۵۰ درصد به فضا‌های ورزشی مدارس استان اضافه خواهد شد.

محمدی یادآور شد: سرانه ورزشی مدارس استان ۳۶ صدم مترمربع است که عدد کشوری آن هم در همین حدود است.

وی با بیان اینکه در پساکرونا در حوزه مسائل آموزشی و پرورشی مشکلات عدیده‌ای داریم، گفت: درخواست تشکیل ستاد ملی در حوزه آموزش و پرورش در پساکرونا برای حل مشکلات تعلیم و تربیت کشور را داریم.

برنامه ریزی برای هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان و سمت و سو دادن آن‌ها به تحصیل در رشته‌های ریاضی و فنی و حرفه‌ای، اعلام برنامه‌های سوادآموزی و ... از دیگر مباحثی بود که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.