معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی تونل دوم حیران به ۴۳ درصد رسیده است.

علی یوسف زاده گفت: طول کل تونل ۷۳۰ متر است که حفاری قسمت فوقانی (طاق) تونل به طور کامل انجام و مسیر تونل هم بازگشایی شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: تا کنون ۶۷۰ متر از حفاری قسمت تحتانی (پاطاق) تونل اجرا شده و ۶۰ متر باقی‌مانده هم در دست اجراست و به موازات آن عملیات زیرسازی تونل هم از روزهای آتی آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری تونل دوم حیران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: تاکنون برای حفاری قسمت فوقانی تونل ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، این طرح سرعت می‌گیرد.

به گفته یوسف زاده، کف‌برداری، زیر سازی و تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقی مانده این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است.

او از کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: میزان تصادفات در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راه‌ها در سطح پایین است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راه‌ها میزان تصادفات و تلفات در استان کاهش یابد.

یوسف زاده با بیان اینکه با توسعه بزرگراه‌ها و بهسازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خواهیم بود، می گوید: سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هر چند این استان در توسعه بزرگراه‌ها از میانگین کشوری عقب است اما در سه چهار سال اخیر با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان توسعه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت قرار گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا احداث این بزرگراه‌ها را با اولویت انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.