رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده ۱۴۰ میلیون ریالی خرید بازی رایانه‌ای خبر داد.

احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به خطرات خرید‌های اینترنتی از افراد ناشناس و حضور کلاهبرداران سایبری در زندگی روزمره کودکان و نوجوانان، از کشف پرونده ۱۴۰ میلیون ریالی خرید بازی رایانه‌ای خبر داد.

 "احسان آنقی" در تشریح این خبر گفت: با اعلام کلاهبرداری رایانه‌ای ۱۴۰ میلیون ریالی از یک نوجوان اراکی که در پی خرید اکانت بازی آنلاین از وی صورت گرفته بود پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: با توجه به اظهارات ابتدایی شاکی در بیان این موضوع که به دنبال خرید اکانت بازی آنلاین با شخصی ناشناس در فضای مجازی آشنا شده است و پس از واریز ۱۴۰ میلیون ریال به حساب وی دیگر پاسخی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری می‌شود.

او گفت: با توجه به گذشت بیش از یک هفته از زمان واریز وجه تا مراجعه شاکی به مجموعه پلیس فتا، بررسی فنی و تخصصی پرونده کمی با تأخیر مواجه شده بود، اما با درایت کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری پلیس اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام رسیده و شخص کلاهبردار فروشنده بازی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی افزود: در ادامه با توجه به مستندات به دست آمده و تحقیقات تکمیلی، متهم که نوجوانی اهل یکی از شهر‌های استان فارس بود شناسایی شد و پس از هماهنگی قضایی و بازگرداندن وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی، جهت ادامه مراحل پرونده به دادسرا معرفی گردید.

سرهنگ آنقی در پایان با اشاره به اظهارات متهم که اصلی‌ترین عامل در انجام اعمال خرابکارانه‌ی خود را اعتماد خریداران و تهییج آن‌ها با وعده سطح بالاتر در بازی آنلاین بوده است، افزود: به هیچ وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و از واریز هرگونه وجه و یا در اختیار قرار کد‌های شخصی به شیادان سایبری خودداری کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.