وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به شهدای فلسطینی عملیات‌های فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی را محکوم کرد.

آمریکا بار دیگر بدون در نظر گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، دو طرف را به خویشتن داری و کاهش تنش‌ها دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفری از پیش برنامه ریزی شده پس از ورود به تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: ما خواستار کاهش تنش‌ها میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی هستیم و دو طرف را به آرامش دعوت می‌کنیم.

او در جمع خبرنگاران در فرودگاه تل آویو مدعی شد: این وظیفه همه است که اقدام به برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها به جای دمیدن به آتش افروخته شده، کنند. حضور من در اینجا برای اطمینان از استقرار صلح و آرامش است.

بلینکن بدون اشاره به شهادت ۳۵ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاکنون گفت: من حمله روز جمعه به یهودیان را به شدت محکوم می‌کنم. ما همچنین اقدام افرادی که از این عمل تروریستی ابراز شادمانی کردند را نیز محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی حمایت واشنگتن از راهکار دو دولت در سرزمین‌های اشغالی شد. گرچه مقامات صهیونیست به ویژه دولت راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو با دادن کوچکترین امتیازی به فلسطینیان مخالف هستند.

بلینکن قرار است در سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد صهیونیست دیدار کرده و درباره راهکار‌هایی برای کاهش تنش‌ها رایزنی کند. وی سپس به رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین سفر کرده و با محمود عباس، رئیس این تشکیلات دیدار می‌کند.

بلینکن گرچه مدعی تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها میان دو طرف است، اما از ابتدای ورود به سرزمین‌های اشغالی به طور یکجانبه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در برابر اقدامات محور مقاومت ایستادگی کرده است. مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کرده اند از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، حقی که صهیونیست‌ها آن را تفسیر به کشتار بیشتر غیرنظامیان کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار