ریزش قیمت وجه رایج در فلسطین اشغالی (شکل) در برابر ارز‌های معتبر خارجی همچنان ادامه دارد.

 ریزش قیمت شکل در برابر ارزهایی، چون دلار، یورو و پوند به دلیل نگرانی‌ها از طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای تضعیف دستگاه قضایی و تاثیر آن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی، ادامه دارد.

براساس گزارش پایگاه عرب ۴۸، صبح روز گذشته قیمت دلار با ۱.۱ درصد افزایش به ۳.۴۷۶ شکل، قیمت یورو با ۱.۱۵ درصد افزایش به ۳.۷۷۷ شکل و قیمت پوند انگلیس با ۱ درصد افزایش به ۴.۳ شکل رسید.

هم زمان شاخص‌های بورس در بازار بورس رژیم صهیونیستی نیز ریزش داشت که این ریزش برای شاخص تل آویو ۳۵ به میزان دو درصد، تل آویو ۱۲۳ به میزان ۲.۲ درصد و تل آویو مالی ۴.۳ درصد بود، این ریزش‌ها در این رژیم در شرایطی است که بازار بورس وال استریت شاهد رشد شاخص‌ها بود.

در نشستی که مدیران بانک‌های رژیم صهیونیستی در روز جمعه با نتانیاهو داشتند، به او درباره پیامد تلاش روز‌های اخیر سپرده گذاران برای خارج کردن سپرده‌ها از بانک‌ها و همچنین تلاش بانک‌های خارجی برای فروش اوراق به دولت و تبدیل کردن شکل به ارز‌های خارجی هشدار داده بودند، اما نتانیاهو نشان داد همچنان در تلاش برای تضعیف قوه قضائیه جدی است.

پیش از این ۳۱۰ کارشناس اقتصادی شاغل در دانشگاه‌های رژیم اشغالگر نیز درباره پیامد‌های تاثیر تلاش‌ها برای تضعیف قوه قضائیه بر اقتصاد هشدار داده بودند.

افزایش قیمت ارز‌های خارجی موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی از جمله مواد خام به رژیم صهیونیستی وموجب تورم می‌شود که این امر یکی از دلایل تصمیم برای افزایش ۳۳ ایگوری بنزین اوکتان ۹۵ است که قرار است به زودی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۴:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
الهی شکر که پول ما داره روز به روز ارزشش بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
یعنی ممکنه اونها هم به سرنوشت ما دچار بشوند؟!!
آخرین اخبار